Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 1 d’abril del 2011

PROPOSTA PEL CAP DE SETMANA

El taxi em deixà davant d'una casa que només s'aguantava perquè hi havia les cases dels costats; totes plegades aconseguien allò que cap d'elles no hauria pogut fer en solitari: continuar dempeus. I la gent que hi havia a les escales, dos homes i una dona que semblaven vells sense que ho fossin, eren inimaginables fora d'aquell carreró que, una mica més amunt, s'obria en una placeta on quedaven només les barres que havien sostingut trapezis, tobogans i d'altres jocs.


Una setmana enrera probablement hauria estat tot ben diferent, perquè s'hauria trobat amb la mare. Ara, però, ella s'havia mort i, des d'aleshores, vivia tot sol a la petita torre del carrer dels Nou Pins. Per això, perquè a casa no hi podia haver ningú, em va estranyar de veure llum a una de les finestres de dalt, on teniem els dormitoris. Sense acudir-se'm que podia haver entrat algun lladregot i que m'exposava a prendre mal, vaig obrir la porta i vaig fer una passa rebedor endins. Només una... de moment.



Qui serà l'autor/a?: Montserrat Abelló, M. Àngels Anglada, Manuel de Pedrolo, Sergi Pamies, Enric Larreula, Joana Raspall, Antoni Pladevall...

16 comentaris:

  1. Comodí: Va ser publicada entre els anys 1960 i 1970?

    ResponElimina
  2. Hola, a veure comencem,
    Núria SI és en Pedrolo, i...
    Mercè no, NO va ser publicada entre els anys 1960 i 1970.

    ResponElimina
  3. Lluna . Acte de violència va ser publicada el 1975. És aquesta?
    ...uf! ha escrit tant Pedrolo, ara que el tinc apilat rellegiré alguna cosa que m'havia agradat molt.

    ResponElimina
  4. Arribo de cap de setmana, i de dret a l'ordinador, ara ja sé de que va i aniré pensant

    ResponElimina
  5. Bona nit Dolors! ditxosa tú que has passat el cap de setmana fora! Jo, com que era a casa, a les vuit del matí, ja estaba enfilada en una escala, treient novel-les antigues d'en Pedrolo!
    I cada cop més dubtosa....Fins demà!

    ResponElimina
  6. Hola a tots,

    us faig saber que segueixo viva!

    Déu ni do de la feina que heu fet aquests dies.

    Veig que va d'en Pedrolo. Un xic difícil perquè ha publicat molt. Pensaré i buscaré. Fins aviat.

    Per cert, Lluna, està ambientada a la ciutat de Barcelona?

    ResponElimina
  7. Boníssima Trajecte final.És premonitòria. Encara ahir en parlava a casa.Però no la tinc a la llibreria -l'he perduda- i no vaig identificar les cites. Per altra banda, anem tant depressa entre tots...! Fantàstic.

    ResponElimina
  8. Renoi que aneu fortes!!
    Be, Mercè no és la que m'has dit, és evidenment "Trajecte final" editada a Barcelona per Edicions 62 l'any 1975; A l'any 1991 és va editar per El Observador (Barcelona); I a l'any 1992 per Barcanova.

    És un recull que aplega set contes de ciència-ficció que presenten mons nous i fantàstics a partir de personatges d'aparença normal que s'involucren en conflictes insòlits.
    Fa molts anys ja que el vaig llegir i m'ha vingut de gust tornar-hi a donar una ullada.
    Dolors això sí que és arrivar i moldre eh?
    Apa ara et toca a tu!!!

    ResponElimina
  9. Ah! Maria ben tornada, estem contents que estiguis viva!!

    ResponElimina
  10. Dolors! Com ho has fet? he quedat amb la boca oberta: 3 minuts (si no m'equivoco)...

    Maria: Que bé que tornis a estar activa en el joc!

    ResponElimina
  11. Ho miro i exactament són 8 minuts !!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  12. Mira, va ser sort, despenjo tres llibres d'en Pedrolo, fulleixo el primer i anava pensant amb sembla que ha de ser aquest i vaig començar a mirar el punts i no vaig trigar gaire, el primer paràgraf era a la pàgina 13, em va fer gràcia i vaig anar depressa a dir-ho.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.