Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 8 d’abril del 2011

UNA DE NOVA

Aquells dies, moltes mestresses de casa afegeixen flors d'ametller a la bugada dels soldats, per dur-los bona sort i atraure'n la benevolència. És prudent, en tot cas, deixar-los triar el programa de la televisió. Al vespre, als bars, hi ha joves que paguen les ganes de riure amb una nit al calabós, només perquè els soldats, amb un xic de violència, deixin de sentir tots els crits que se'ls fiquen orelles endins.



Cada any els que ensenyaven eren menys i menys en sabien, cada any els que n'aprenien eren menys i menys n'aprenien. La mare, els dies que caminava d'una banda a l'altra de la cuina sense parar de mirar-se les sabatilles, despentinada de tan provar de pentinar-se amb els dits, deia: "Cada llengua és una casa, un mas amb corral i camps... Però nosaltres vivim al forat pudent... Tancats a la latrina perquè em perdut tota la resta... I sem feliços quan ens deixen entrar al mas veí... Encara que hi portem la nostra pudor... I ens obliguin a netejar-nos les soles de les sabates... Quan ja no tindrem res, ni les parets del racó d'anar de ventre, haurem de continuar netejant-nos les soles... Perquè no ens creuran mai si diem que ja sem com ells..."


QUI D'AQUESTS HO HAURÀ ESCRIT?

LLUÍS-ANTON BAULENAS, JOAN-LLUÍS LLUÍS, FERRAN TORRENT, CARME RIERA, PACO LÓPEZ DIAGO, BALTASAR PORCEL.

15 comentaris:

  1. Bé, ja podeu començar a indagar de nou.

    Realment, sembla mentida, la quantitat d'autors i obres en català que tenim. Aquest joc m'ha anat molt bé per prendre'n consciència.

    ResponElimina
  2. Per cert, ja està decidit el dia de la trobada de fi de curs?

    ResponElimina
  3. Hola, bona tarda! L'autor és en Joan Lluís-Lluís?

    ResponElimina
  4. L'autor és un home?

    Si algú vol el llibre La màquina d'espavilar ocells de nit, li puc passar el que em va deixar la Mercè, jo el tinc reservat a la Biblioteca de Vic, a Taradell ja ho estava.
    Maria, de moment no hem decidit el dia ni si serà un sopar o un dinar,ho podem decidir una mica entre tots (tampoc som gaire gent) jo potser em decantaria per trobar-nos cap al tard i fer un sopar a la fresca, que aniria bé el 18 de juny?

    ResponElimina
  5. Hola Dolors! doncs jo accepto l'oferiment del llibre de la Mercè. Ja mirarem de posar-nos d'acord per recollir-lo.
    D'entrada, com a proposta pel dia de la trobada, ja ens va bé el 18 de juny i un sopar a la fresca, també ho trobem una bona idea. I per altra banda, posat a fer, doncs oferim casa nostra, per fer-lo. Però s'ha de decidir entre tots. Ja anirem parlant!

    ResponElimina
  6. Hola Núria! Al primer dard encertat. Quina punteria! Sí. L'autor és en Joan-Lluís Lluís.
    Que ho has relacionat amb el partit de rugbi del USAB?

    O sigui, Dolors, sí, és un home.
    Ah! i et faig saber que sóc jo qui t'ha passat al davant a la BIBLIO de Taradell. L'he encarregat per telèfon i demà al matí m'aniran a recollir-lo.

    En quan al dia 18 de juny, en principi, em sembla tot molt bé.

    ResponElimina
  7. Hola Maria! Faré una aposta. És "El dia del ós"?

    ResponElimina
  8. Ei gent puc demanar "tanda" pel llibre "La màquina d'espavilar ocells"?
    Pel sopar a la fresca ja m'hi apunto i el lloc ja pot ser a casa la Núria i en Xavier o on vulgueu..
    En quant al llibre pot ser que hagi estat publicada al 1996...

    ResponElimina
  9. Bon dia;
    Núria, si vols et passo el llibre dimarts per allà a les dotze que vaig a buscar la meva néta a l’escola i passo per davant de casa teva.
    La idea de fer el sopar a casa vostra em sembla que podem estar molt bé, per aquelles dates sol fer bo, I teniu un jardí molt maco.
    Ja podeu anar pensant a veure quin plat preparareu, que hi ha qui té nivell (que no soc jo).
    Lluna, com que és un llibre que es llegeix molt bé, ens el podem anar passant encara que sigui de la biblioteca, quan l’acabi t’ho dic.
    Ara amb les pistes que tinc em posaré a mirar quin llibre pot ser.

    ResponElimina
  10. Hola a tothom.
    Em sembla molt bé la data i el lloc del sopar, però jo proposo que cadascú prepari un plat per tal que els anfitrions no tinguin tanta feina.
    Em fa vergonya dir-ho, peró mai havia sentit a parlar d'en Joan Lluís-Lluís. Hauré de passar per la Viquipèdia.
    No faig cap comentari del llibre perquè no en tinc ni idea.

    ResponElimina
  11. Avui contestaré els missatges al revés.

    Carme, a mi també m'ha passat el mateix, amb alguns autors que han sorgit en el joc, com, per exemple, amb el proper Jordi Lara. En Joan-Lluís Lluís és nascut a Perpinyà el 1963. És un bon militant de la llengua catalana en la Catalunya Nord, i, es mou en diferents àmbits d'aquesta nostra cultura.

    Lluna, no és del 1996. La 1ª edició és del 2004.

    I, Núria, en un no re l'has encertat de ple!
    Sí´. És el "Dia de l'os" d'en Joan-Lluís Lluís.
    Vinga, Núria, et passo el relleu. T'he l'has ben guanyat.



    Dolors, en quant al llibre hi estic d'acord. Ja us ho diré quan l'hagi llegit.

    ResponElimina
  12. Bones...

    Això és bo, que podem conèixer autors i obres noves i aquesta màquina que ens deixa tafanejar còmodament, és una passada.
    Carme, estaria d'acord amb tu de que els amfitrions no tinguessin feina però ens perdrem un plat de la Núria, (que segur que també s’ho guanyarà, ja que en principi el premi era que qui endevinava més obres s’estalviava fer el plat) ja mirarem de portar-ho tot fet i plats i gots de paper, ja ho anirem perfilant el dia que anem a Barcelona ho podem deixar enllestit.
    Esperem a la Mercè i en Lluís a veure si a ells els hi va bé, ja que s'ho mereixen, sense ells no hauríem arribat fins aquí.

    ResponElimina
  13. Hola! Bé, us diré que jo tampoc havia sentit a parlar mai de Joan Lluís Lluis, però el va delatar els "sem", en lloc de "som". Hi quan vaig tenir identificat l'autor, va ser senzill, perquè a Internet fan una resenya força completa del llibre en qüestió.
    Trobo molt interessant coneixer autors nous. La nostra cultura és amplia, i val la pena aprofondir-hi.
    Parlant del final de curs, i el sopar a la fresca, ens fa molta gràcia, primer perquè a casa ho tenim bé per reunir-nos: hi ha lloc al jardi, i en cas de mal temps, tenim un celler (que en Xavier ha deixat com nou aquest hivern!) que per fer-hi una trobada literària també es molt adient. I pel menjar no cal preocupar-se! Ja ens ho repartirem, i sí, jo també i vull participar, perquè, tal com vaig dir a la Dolors, la cuina és una de les meves grans aficions. Però ja anirem concretant!
    Ara veig a buscar un llibre per fer-vos rumiar una estoneta.
    Bon cap de setmana a tots!

    ResponElimina
  14. Falta d'ortografia: jo també hi vull.....

    ResponElimina
  15. Aquesta rapidesa endevinant autors i novel·les és al·lucinant. Com ens ajuda internet i com fa que millorem els nostres coneixements sobre autors i autores catalans. Fantàstic!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.