Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 12 d’abril del 2011

UN NOU LLIBRE

Més que no pas en la solitud de la meva cambra, abans de sopar, ja feia estona que tenia la sensació claríssima de fer nosa. M'afanyava tant com podia per acabar-me el plat de crema cremada dels postres, i em preguntava com ho faria, si ells es quedaven, per alçar-me i sortir del menjador. Ara, després de l'anunci de Mossèn Pere, fet en el to expectant de qui es disposa a revelar un secret, es va fer un altre d'aquells silencis respectuosos que eren com mirades dirigides a la màxima autoritat de la reunió esperant la seva decisió.

Jo les recollia sense dir res. Em semblava que ara, després de posar-hi els ulls els dos, havien perdut bona part de la seva virtut, del seu misteri. Hauria de passar molt de temps perquè pogués tornar a mirar-me-les amb aquella aura d'intimitat compartida, d'objectes sagrats exposats només a les grans solemnitats, que havien tingut per a mi. Ajupit a terra, observava amb un ai al cor, que no sorgís cap paper o novetat que pogués comprometre l'encàrrec de la mare.


POSSIBLES AUTORS:

Emili Teixidor, Jaume Cabré, Vicenç Villatoro, Albert Salvadó, Lluís Racionero, Jordi Sierra Fabra.

16 comentaris:

  1. L'autor és nascut abans de l'any 1945?

    ResponElimina
  2. Apa aquí! Ahir no vaig trobar res. I avui ja n'heu enllestit un altra.

    Núria, ets una fletxa!

    Bé, la meva pregunta és força directa:

    L'autor és nascut a la nostra comarca?

    ResponElimina
  3. Hola Lluna!
    Hola Maria!

    Primer contestaré a Lluna i li diré que sí, l'autor va néixer abans del 1945.

    I sí, Maria, és osonenc!

    ResponElimina
  4. L'obra de l'autor de Roda es publica al 2010?

    ResponElimina
  5. Bona nit Dolors! No, l'obra es va publicar bastant abans.

    ResponElimina
  6. Hola Núria em llenço: és PA NEGRE de l'Emili Teixidor?

    ResponElimina
  7. Bona nit Maria, ho sento però no és "Pa Negre", però l'autor sí que ho es l'Emili Teixidó.

    ResponElimina
  8. Núria: podria ser El llibre de les mosques, d'Emili Teixidor

    ResponElimina
  9. Bon dia Mercè: NO és "El llibre de les mosques" d'Emili Teixidor.

    ResponElimina
  10. Bé. Crec que ja és hora que tregui la poteta per sota la porta dels comentaris. Ho faré amb una pregunta comodí. Eps! Si he entès les normes en tenim dues cadascun, no?

    L'obra es va escriure abans de l'any 1993?

    Si no val el comodí, em llançaré amb una resposta agosarada (:-D)

    ResponElimina
  11. Bon dia i benvingut Lluis! Sí, tenim dues preguntes comodí, i dues apostes o afirmacions.

    I si, també, l'obra es va escriure abans del 1993.

    ResponElimina
  12. Em gasto la darrera proposta: Retrat d'un assasí d'ocells d'Emili Teixidor?

    ResponElimina
  13. Núria: Veus que bé. Així només ens en queden tres

    Merce: La Núria dirà, però jo crec que encara és un xic més antiga que el "Retrat".

    De fet, i això no és un comodí, podria ser escrita quan jo tenia vuit anyets i tot.

    Ara, abans de fer la meva primera aposta, gastaré el meu segon comodí:
    Al títol de l'obra apareix un cognom foraster?

    ResponElimina
  14. Hola a tots! Em permeto contestar, començant per en Lluís. Ja sé per on vas! Sic Gloria Swanson. Em sap greu però no!

    I ara contesto a la Mercè: Si, Mercè, si, és "Retrat d'un assesí dócells".

    I us diré, que pel que he llegit i m'han dit, la pel-licula "PA NEGRE", s'ha basat en les dues novel-les de l'Emili Teixidor: RETRAT D'UN ASSESSI D'OCELLS i la pròpia PA NEGRE.

    I ara et toca a tu, Mercè...

    ResponElimina
  15. Catxis! Estic rovellat!

    A veure si amb la Mercè em desrovello un xic!

    ResponElimina
  16. Correu..., correuuuuuuuuuu
    que'l món s'acaba!!!!!!!!!!!!
    Sort, que els llibres, no ens els acabarem.

    Vinga, Mercè!
    que ja tenim el "corasón en vilo"

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.