Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 22 d’abril del 2011

Una altra proposta:
Mentre ell va ser fora, els dos homes del grup que s’havien quedat em van demanar si volia res més, una galeta, un altre got de llet, pa amb cansalada o botifarra, que demanés qualsevol cosa. Jo deia que no, que no tenia gana i em semblava que el pare trigava massa estona a tornar. Però segur que era només el meu cansament, la son que m’agafava, i el temps que pesa més quan esperem algú i ens trobem en una situació incòmoda. Jo em trobava clarament fora de lloc. De tant en tant guipava pel forat net del vidre enllorat i el carrer era buit i la porta de la casa no s’havia tornat a obrir.
***
Les dues germanes es van quedar a la cuina una bona estona, i parlaven de tot mentre feien escalfar una olla de llet i torraven pa al fogó amb unes graelles a sobre. Tot eren planys i exclamacions i repassaven tot el que havia succeït, des del moment de la detenció i d’ingrés a l’hospital fins a la mort. Quan van sortir al menjador amb el sopar, semblava que ja havien esgotat la història.
Possibles autors: Jaume Cabré, Martí Gironell, Joaquim Borrell, Emili Teixidor, Avel·lí Artís Gener (Tísner)

5 comentaris:

  1. Hola Dolors, veig que ja has penjat un llibre nou. L'autor va néixer entre el 1940 i el 1950?

    ResponElimina
  2. Afirmo:

    és "Pa negre" d'Emili Teixidor.

    Malgrat que ja fa bastant temps que la vaig llegir i no he vist la pel•lícula, hi han coses que em van quedar, com el procés d'empresonament i posterior malaltia d’el pare de l'Andreu, que el va portar a la mort.

    La pista definitiva ha estat el mot "enllorat", ja que és una paraula molt usada a Osona i no gaire comuna en un català més estàndard.

    ResponElimina
  3. Núria, l'autor no va néixer dins de da dècada dels quaranta. Perquè com diu en Xavier, és l'Emili Teixidor i ho va fer el 1934.
    L'obra és Pa negre.
    Xavier ara et toca a tu. Jo seré fora uns quants dies.
    Bona Pasqua.

    ResponElimina
  4. Amigues i amic lectors juganers,

    Com que aquests últims dies hem anat molt de pressa a encertar les obres proposades, malgrat que només hem estat actius la Dolors, la Maria S., la Núria i jo, i la Dolors ja avisa que estarà uns dies fora, us proposo fer un petit parèntesi i esperar a dilluns a la tarda per fer la nova proposta, a veure si podem tornar a estar actius una majoria.

    Així, doncs, si ningú no diu res en contra, Bona Pasqua i fins dilluns a la tarda.

    ResponElimina
  5. Em sembla molt encertat fer aquest descans.

    Gràcies, Xavier, per a la informació de la moguda del "Cas dels Catalans". La pàgina està molt bé i la informació és molt complerta. Jo m'hi he adherit i ho he donat a conèixer pel Facebook

    Molt bona Pasqua a tots/tes i que se us posi bé la mona!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.