Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 15 d’abril del 2011

Nou enigma

Escometria una aventura immensa, aniria per terres únicament somiades. Ho va saber aquell matí, a penes va despertar-se. Va ésser una sensació sobtada i absolutament serena, certa. Durant uns instants, dins la cambra fendida per l’intensa, quadrada lluminositat d’un portelló de persiana obert, va gaudir d’una eufòria imaginativa i feliç, que semblava vessar-li per tot el cap. Hauria botat i cridat. Però va adoptar l’expressió de cada dia, endormiscada i absent, quan es llevava per anar a escola.
***
Jo vaig apoderar-me del duro potable i per camuflar-lo el vaig untar de greix i el vaig arrugar. I vaig anar, amb el paperot desfigurat i l’afegitó de dues pessetes, al carret del valencià miop a compara-li una capsa de cigarrets rossos. Era un carret de tres rodes, amb un tendal de lona, que s’instal·lava sota les palmeres del moll, enfront dels velers ancorats. Venia xufles, caramels, xiclets, tabac, ventalls de coloraines, el valencià, que a penes si distingia res dos pams  enllà dels vidres de les seves ulleres, d’un dit de gruixa. Va palpar el bitllet marcit, les dues pessetes. Em donà un paquet de “Lucky Strike”. Vaig fugir de pressa.
Possibles autors:
Miquel López Crespi, Baltasar Porcel, Biel Mesquida, Lluís Anton Baulenas, Jaume Cabré

24 comentaris:

  1. Bona tarda, amb sembla que em toca penjar el nou llibre, i així ho he fet

    ResponElimina
  2. He repassat els dies que la Mercè i la Maria son fora, el juny ja queda descartat, digueu si us va bé el divendres 7, o el dissabte 8 de juliol.

    ResponElimina
  3. Hola! Sembla que la trobada haurà de ser el 7 ó 8 de juliol, doncs per part nostre cap problema. Ja direu quin dia va millor!

    ResponElimina
  4. Dolors, l'autor va néixer a Castelló de la Plana?

    ResponElimina
  5. Dolors, Felicitats,

    L'autor va guanyar el Premi Prudenci Bertrana?

    ResponElimina
  6. Dolors: a mi també em van bé tots dos dies de juliol.

    Comodí: L'autor va néixer el 1958?

    ResponElimina
  7. Dolors: un aclariment. Segur que un dels possibles és Joan Anton Baulenas? no serà pas Lluís Anton Baulenas?

    ResponElimina
  8. Bona nit a tothom,

    Núria, NO va néixer a Castelló de la Plana

    Imma gràcies, en vida teva,

    SI, va ser mereixedor del premi Prudenci Bertrana.

    Mercè tens raó hauria de ser Lluís i no Joan, no sé que he fet ja que ho tenia apuntat en un paper i he tatxat Lluís per Joan, disculpeu.

    NO va néixer el 1958

    ResponElimina
  9. Dolors: és La felicitat de Lluís-Anton Baulenas?

    ResponElimina
  10. Bon dia, Dolors. Desitjo que passessis un bon dia del teu Sant.
    A mi també em va bé el 7 ó 8 de Juliol.
    No proposo cap autor perquè la Mercè potser ja ho ha endevinat. Esperaré a llegir les respostes a les propostes que ja s'han fet.

    ResponElimina
  11. Acabo d'entrar a la biografia de Lluís-Anton Baulenas i em sembla que la Mercè te la resposta correcta.
    Realment esteu fent fàcil el que d'entrada sembla molt difícil.
    No conec aquesta obra "La felicitat". Està bé, Mercè?

    ResponElimina
  12. Be, veig que això ja està al caure i ja no cal afegir-hi res més.
    Felicitats Dolors, encara que un dia tard.
    En quant al sopar a mi em va bé els dos dies, ja direu, per la ruta de l'11 de maig no em serà possible venir tot i que m'hauria agradat, si pogués venir a última hora seria possible apuntar-m'hi?

    ResponElimina
  13. Bona tarda,

    Com ja ha quedat palès abans, l'autor no va néixer el 1958 i en Joan Anton Baulenes va néixer aquest any. Per tant Mercè no és La felicitat.
    Núria SI l'autor és Baltasar Porcel
    Moltes gràcies per les vostres felicitacions.
    Lluna, segur que et podràs apuntar encara que sigui a última hora.

    ResponElimina
  14. Ostres, Jo estava ben convençuda que la Mercè ho havia endevinat.
    Ara, m'hauré de repassar l'obra d'en Baltasar Porcel.

    ResponElimina
  15. Hola Dolors, Es "cavalls cap a la fosca?"

    ResponElimina
  16. Bona tarda, Carme: Jo he llegit "La felicitat" de Lluis Anton Baulenas, i tinc el llibre. Personalment no em va acabar de fer el pes, però si la vols llegir, l'afageixo a l'altre que varem quedar i així podràs fer-te la teva propia opinió.

    ResponElimina
  17. Hola Dolors, és "Ulisses a alta mar" de Baltasar Porcel?

    ResponElimina
  18. Dolors, moltes felicitats, encara que sigui amb un dia de retard (tots els Sants tenen capvuitada).

    Estic un parell de dies sense entrar al Joc i quan hi torno a entrar ja m'es impossible d'agafar el fil: dues noves propostes i una tercera arribant a la fí. Bé, caldrà que m'esforci més a seguir-lo regularment.

    ResponElimina
  19. Bones...
    Hola Carme ja veus que no es pot donar res per fet fins que s'afirmi, tampoc és Cavalls cap a la fosca.
    Núria, tampoc és Ulisses a alta mar. Veig que heu anomenat els llibres que van guanyar el premi Prudenci Bertrana, us recomano que repasseu la pregunta que va fer la Imma.
    Xavier, moltes gràcies. Si home si... fes un forat a l'agenda per entrar al joc que ens ho passem molt bé.

    ResponElimina
  20. Dolors: per molts anys...
    És Difunts sota els ametllers en flor? de Porcel i per mi, la seva obra més reveladora.

    Carme quan anava ha escriure que Baulenas va néixer el 1958, per tant no podia ser ell i que l'obra no m'havia agradat tant com esperava, ha saltat tot el daltabaix...

    ResponElimina
  21. Sí sí Mercè, és Difunts sota els ametllers en flor. Us hi poso l'últim paràgraf que a mi m’agrada’t molt. No, millor el llegim al sopar.
    Bona nit,
    Mercè ja estem esperant la teva tria.

    ResponElimina
  22. Dolors: Has de posar el darrer paràgraf que t'agrada tant. I també el podem llegir al sopar. És una obra molt bonica i, en publicar-se va se sorprenent.
    Per part meva com que em sembla que ens cal una mica de respir, fins dilluns matí no posaré el nou fragment. Bé. oi?

    ResponElimina
  23. Us he de dir que a mi m’agraden molts els ametllers florits i a em va agradar com Porcel escenifica la caiguda de la flor, aquí el teniu:

    El gos intentava acostar-s’hi, remenant la cua. Estirava la corda. Amb les estirades, engronsava l’ametller. I a cada sacsada queien lentament grapats de flors, una pluja reposada, com de blanques papallones. Flors d’ametller florit que anaven cobrint l’home, les plantes, dins la nit gèlida de febrer.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.