Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 5 d’abril del 2011

NOU REPTE

Avui és un gran dia, perquè he pres dues decisions. Les primeres des que he arribat a aquestes terres. D'això fa uns quants anys. No puc dir quants, perquè no sé ni quin dia és avui, ni la setmana ni el mes ni l'any. Això són coses que aquí dalt, a la muntanya, no tenen cap importància. Allò que és més important és saber quin temps tindrem, si és la tardor o l'hivern, si les neus arribaran aviat o si la primavera será plujosa i si l'estiu serà com cal. Aquests trets de la natura són els que indiquen si ha arribat l'hora de baixar cap el pla, si s'han d'esquilar les ovelles o si pariran aviat. La vida és senzilla, i som nosaltres que la compliquem.


Em vaig descobrir assegut en aquell banc i em vaig mirar les mans. Els palmells eren blancs. No obstant això, estaven tacats de vermell, del vermell de la sang que havia vessat quan vaig colpejar el cap d'aquell pobre home, fins a ensorrar-li el crani.



POSSIBLES AUTORS:

Francesc Puigpelat, Pep Coll, Xavier Moret, Albert Salvadó, Vicenç Villatoro, Jordi Llavina......

15 comentaris:

  1. Dolors, pel que fa a la ruta literària, abans de canviar el dimecres per un dissabte hem de saber per què no va bé perquè també pot ser que l'autora no atregui tant com per desplaçar-se, que encara no és temps de fer sortides literàries, etc. Si ho hem de deixar per més endavant no hi fa res.
    A mi si que em va bé.

    ResponElimina
  2. Només he mirat Francesc Puigpelat i he pensat que podria ser Els llops, premi Carlemany, que parla de crims a pagès. Ho és?

    ResponElimina
  3. Bon dia Mercè: Coses de la vida! He tingut a les mans "Els Llops", i al final m'he decidit per un altre.

    ResponElimina
  4. Però l'autor és en Francesc Puigpelat? és que no m'ha quedat clar Núria.

    Per la ruta literària, jo d'entrada els dimecres al matí tinc feina amb el meu pare, si puc trobar qui em substituexi si que m'agradaria venir, fins quan tenim temps per apuntar-nos?

    ResponElimina
  5. Mercè mes val que ho deixem tal com està, ho podem tenir en compte per una altra activitat, a sota la proposta anirem posant els que som, com tal fóssim 10 o dotze ja estaria be, no?

    ResponElimina
  6. Dolors: si, jo crec que amb 9 o 10 ja podríem fer la ruta. Per cert, poden venir persones que no són del Blog de Lectura, parents amics i coneguts...seran benvinguts, apa un rodolí. Per cert, la podríeu anunciar a la Biblioteca!

    Núria, no sé pas res d'Albert Salvadó. Això és un tragí.

    ResponElimina
  7. Bon dia! Si senyora, si, és "El relat de Gunter Psarris". L'has encertat, ja saps que toca!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.