Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dilluns, 4 d’abril del 2011

nova entrada

A veure si us faig rumiar una mica

He comptat el pas del temps en el calendari. Ahir va fer vint-i-dos dies que te n’anares. He provat de veure’t en el restaurant, però un guarda de seguretat m’ho ha impedit. Quan et telefono, només parlo amb un enfilall de mentiders fidels a les teves instruccions. T’he escrit cinc cartes certificades sense obtenir-ne resposta. Res no sé de tu, perquè el marit de la teva germana m’ha amenaçat si el torno a molestar.
***
Ja al carrer, pràcticament a les fosques, va creure sentir soroll de passes a la seva esquena. Quan ja era damunt la bicicleta, una forta estrebada al cap el féu descavalcar. Immediatament, una altra damunt la ronyonada i moltes més, seguides, a l’estómac, a les anques i a la espinada. Ningú no acudí a auxiliar-lo. Deu minuts més tard, amb moltes dificultats, aconseguia aixecar-se. Li rajaven dues vetes de sang, del cap i dels llavis, i se sentia molt marejat. Repenjant-se a la bicicleta, aconseguí arribar a la pensió. A la recepció no hi havia ningú. Agafà la clau i pujà a la cambra. Valent-se d’una tovallola ben nuada estroncà la sang, però vençut per un mareig insuportable es desplomà.

Martí Gironell, Ramon Barnils, Emili Rosales, Marius Serra, Miquel Mas Ferrà

12 comentaris:

  1. Dolors, l'autor va néixer abans del 1960?

    ResponElimina
  2. Ostres Núria se m'has avançat per segons amb la pregunta. A veure quina faig jo ara? ..........
    ...............................................
    A veure en Martí Gironell crec que no pot ser perquè ell nomès ha fet novel·la històrica, i en aquests textos hi surten cartes certificades, guardes de seguretat i bicicletes. No trobo que en Barnils haguès fet cap novel·la, i no crec que sigui en Marius Serra (però em puc equivocar) Faig la 1a. aposta és l'Emili Rosales?

    ResponElimina
  3. Lluna: llegeixo les teves reflexions i jo penso que tens tota la raó. Jo només he llegit una de l'Emili Rosales, ja fa temps, però l'estil em sembla que ho podria ser...

    ResponElimina
  4. Bona nit,
    Núria, Si, va nèixer abans del 1960.
    Lluna, No és l'Emili Rosales.
    Maria, Víctor com a personatge principal no, si ni ha algún com a secundari potser se m'escapa.

    ResponElimina
  5. Dolors,
    L'autor va néixer en una illa?

    ResponElimina
  6. Bona nit. Em llenço a la piscina: Es "Riberes de Plata" de Miquel Mas Ferrà?

    Dolors,suposo que vas veure la meva resposta a la Mercè dient-li que m'apuntava a la ruta literària, oi?

    ResponElimina
  7. Bon dia,

    Si Imma, l'autor va néixer a una illa.

    Carme, no és Riberes de Plata.
    Si que estic al cas de la teva resposta però és l’única que tenim. Potser és que en caure en dimecres a la gent no li va bé. Digueu-hi la vostra i no sé si es podria arreglar. Que hi dius Mercè?

    ResponElimina
  8. Bon dia! És "El cel dins la memòria" de Miquel Mas Ferrà?

    ResponElimina
  9. Dolors, referent a la ruta literària, ho tenim una mica complicat, però ho acabarem de parlar amb en Xavier i aviat us direm alguna cosa.

    ResponElimina
  10. Si Núria si... és: El cel dins la memòria,encara l'estic llegint, es fa interessant i ha paraules que he de pensar el què diuen.
    Que tingueu un bon dia.

    ResponElimina
  11. Bon dia a tothom. Enhorabona, Núria. Em sap greu reconèixer que no he llegit res d'aquest autor, però pel que he llegit a Internet em sembla que serà questió d'anar a la biblioteca a demanar alguna obra seva. Hi han tants bons escriptors en català, i en conec tan pocs....

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.