Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


diumenge, 6 de març del 2011

A veure si l'encerteu ràpid

Sóc l'autobús número catorze. Cada dia vaig de la Vila Olímpica a la Bonanova, i després, de la Bonanova a la Vila Olímpica. Perquè ho sàpiga tothom, ho porto escrit al front. A cada parada, jo m'aturo, obro les portes i pugen unes persones i en baixen d'altres. De vegades no puja ningú. De vegades no baixa ningú. De vegades no puja ni baixa ningú. Quan estic ben ple, estic content, perquè faig feliços a molts. Quan vaig buit o quasi buit, m'agafa tristesa i les rodes em roden més a poc a poc.




Ha vingut la Sagrario a acomiadar-se abans de marxar a Colòmbia. I ha portat la seva cosina, que es diu Anita, i que serà la nostra minyona fins que ella torni. Diu que s'hi estarà, al seu país, dos o tres mesos. Està boja d'alegria, perquè per fi veurà el seu fill gran que té la meva edat, i els seus pares. Se li humitegen els ulls quan en parla. Diu que portarà tres maletes addicionals plenes de regals, i que està segura que haurà de pagar d'excés d'equipatge, però que no li fa res.



Quin o quina autor o autora ha escrit aquests textos?
Enric Larreula, Quim Monzó, Maria de la Pau Janer, Joan Margarit, Isabel-Clara Simó, Anna Murià, Lluís-Anton Baulenas...

12 comentaris:

  1. Es l`ultim llibre del aquest autor-autora?

    ResponElimina
  2. Sí Núria és una dona l'autora. I no, no és l'últim llibre.

    ResponElimina
  3. Ja ja ja!! quan ja ho havia penjat vaig pensar que repetia autora i no me n'havia ni adonat. Si que és l'Isabel-Clara Simó.

    ResponElimina
  4. Lluna: és un llibre de contes o narracions curtes?

    ResponElimina
  5. Mireu, jo no sé pas per on vaig, però vull fer una tentativa: És "Angelets" de la Isabel Clara Simó?

    ResponElimina
  6. El títol té relació amb un familiar?

    ResponElimina
  7. A veure a veure, començo per la Mercè, no, no son narracions curtes ni contes.
    Ara la Núria, no és "Angelets".
    I ara l'Imma, sí el títol té relació amb una familiar.

    ResponElimina
  8. Ara no sé si haig de preguntar, o bé afirmar.
    Però decideixo afirmar.

    És "El meu germà Pol" de Isabel-Clara Simó

    Bé Lluna, ja em diràs què........

    ResponElimina
  9. SSSSSiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!
    Apa Maria ara et toca a tu!!

    ResponElimina
  10. Per ser sincera haig de dir que no l'he llegit. Però la pista del títol m'ho va posar fàcil per buscar-ho. Lluna (i Imma, si l'has llegit), ens aconselleu llegir-lo? Us sembla pru interessant?

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.