Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dissabte, 26 de març del 2011

nou repte

De quin llibre és...
Abans d’entrar  als baixos es passava per un pati de ciment pòrtland amb un forat al mig perquè s’hi fiqués l’aigua de pluja. El ciment tenia moltes esquerdes i en les esquerdes s’hi feien pilotets de terra barrejada amb sorra i d’allà sortien les formigues com soldats. I les que feien els pilotets de sorra eren elles. A la paret del pati, la que donava amb els veïns, hi havia quatre bótes amb camèlies, també amb una mica de malura, i a l’altra banda, una escala per pujar al pis.
***
I va agafar els nens d’una revolada i els va aixecar enlaire agafats només per dalt d’un braç i els va passejar així pel corredor, amunt i avall, un a cada mà, i jo li vaig dir que a veure si els volia trencar els braços, i va dir que si no s’acabaven els plors els tiraria daltabaix del carrer. I per acabar em vaig empassar el mal i vaig rentar la cara als nens i també em vaig rentar  la cara  jo i no li vaig dir que havia trencat un vas i que me l’havien descomptat perquè hauria estat capaç d’anar a trobar els amos i armar-los un bullit de mil dimonis.
Qui ho ha escrit?
Carme Serrallonga, Maria Angels Anglada, Francesca Forrellad, Núria Albó, Mercè Rodoreda,

12 comentaris:

  1. Bona tarda,
    ara que hi sóc, hi dic la meva. Podria ser d'una novel·la amb nom de plaça? Crec recordar que la vaig treballar fa poc en una de les assignatures.
    Com ho feu per escollir una obra ? Val de qualsevol època? Qualsevol gènere? Autors catalans?
    A reveure.
    Dolors

    ResponElimina
  2. Sabeu que em sona molt aquest text? Però com que no em vull exposar a quedar-me sense comodins, esperaré a veure que se li contesta a la Dolo.
    Per cert, qui ha preparat el nou repte? Avui la Mercè m'ha dit que la Maria S.R. no podia perquè l'havien d'operar.
    I ja en pla xafarder, la conec la Dolo?

    ResponElimina
  3. Hola Carme, no sé si ens coneixem, però vaig caure per casualitat (la meva mare, l'Elisa, m'ho va comentar), i res, que aquí estic, llegint-vos de tant en tant, i aprenent!

    ResponElimina
  4. Hola! Afirmo: "La plaça del diamant", de la Mercè Rodoreda.

    ResponElimina
  5. Ai mare! només faig coses extranyes, i es que vaig molt esverada! A veure he llegit els dos paràgrafs i...zas! ja he vist quin era. Rapidament publicar el comentari amb l'afirmació. I quedo tan satisfeta! El cap d'una estona, llegeixo els comentaris i veig que la Dolo ja ho tenia clar, però dubta amb les normes del joc. A veure, a qui li toca publicar una nova proposta és a la Dolo. I perdoneu, procuraré anar més centrada. Bona nit!

    ResponElimina
  6. Dolo, primer donar-te la benvinguda. Dir-te que si que té nom de plaça. Tractem autors catalans, i narrativa de totes les èpoques.
    Carme, pot ser que et soni ja que és molt popular com bé ha afirmat la Núria és: La plaça del diamant de Mercè Rodoreda.
    Núria, ja tens els text a punt, nosaltres ja l’esperem. Llàstima que no has pogut venir al cine fòrum, ha estat molt bé hem passat molt bon vespre.

    ResponElimina
  7. Bona nit, nenes lletraferides,

    primer haig de donar la benvinguda a la nena més joveneta: Dolo, no saps on t'has ficat!, a aquesta colla no hi ha qui les pugui atrapar i a la que bades una miqueta ja t'han passat de llarg dues o tres obres.

    Maria S., espero que la teva propera intervenció vagi molt bé i que ben aviat et tornem a tenir lluitant entre autors i obres. Per cert, com que em sembla que deus conèixer un tal Lluís de Taradell o de Gràcia, hauries de mirar de convèncer-lo de participar més en el joc. Fa temps va començar a demanar alguna pista, però quan deuria veure les "feres" que hi participen es deuria espantar. Al menys no seria l'únic element masculí a participar.

    Bé, tenia intenció de reenganxar-me en la última obra de la Isabel Clara Simó (ja no venia d'aquí de tornar a anar buscar tota l'obra que tenen a la Biblioteca, encara me’n recordo de la prestatgeria on les tenen) i no solament no hi he estat a temps, que aquesta tal Núria que no sé si la coneixo, ja ha endevinat una nova proposta!!!.

    Espero que quan publiqui la seva nova proposta jo no me n'assabenti i així poder concursar!.

    Mercè, ja sé que et dec una resposta a la teva oferta, que accepto de molt bon grat, però prefereixo parlar-ne cara a cara quan ens coneguem, que a la velocitat que va tot (i sobretot aquest joc), serà d'aquí a quatre dies. de totes maneres, quan tingui un moment et faré arribar una llista de totes les obres que tenim d'en Joan Puig i Ferrater.

    ResponElimina
  8. Bon dia! Dolo: ara que la Dolors ja t'ha deixat clar quines són les normes del joc, ja ens pots preparar un nou repte. Ja va bé que entrin aires nous!

    ResponElimina
  9. Hola Dolo!!! Benvinguda, quants més serem més divertit serà. Jo acabo d'obrir l'ordinador, ahir no vaig connectar-me i ja veus ja no hi he sigut a temps, aquí qui no corre vola!!!!

    ResponElimina
  10. Núria, jo penso que qui ha fet l’aposta has estat tu, la Dolo si que ho tenia clar però no va apostar i el que val son les apostes. Ja ho saps Dolo quan sospitis...aposta, les normes son dues preguntes i dues apostes si ho veus clar aposta ja a la primera, si vols donar joc pot ser que perdis l'oportunitat de escollir el nou repte.

    ResponElimina
  11. Bona tarda, gràcies per les benvingudes.
    Doncs sí, només de llegir el primer fragment, ho vaig tenir clar, però, és cert que no sabia si ja podia donar el nom de dret o bé fer preguntes.
    Fins aviat.

    ResponElimina
  12. Hola! Bé, doncs penjaré el nou repte tan aviat com pugui. Bona nit!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.