Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dilluns, 21 de març del 2011

UN NOU REPTE

Era una història llarga, llarguíssima. I jo, que ja sabeu que sóc un sant, posant-hi amb una paciència exemplar. Però que ben parit que sóc. I que bo i que maco, marededéusenyor. La paietona esplaiant-se, i a estones posant moquets i llagrimetes al meu mocador. Arriba un moment que ni per les cames de la Madonna, tu, que una cosa es muntar parada a esperar la caça i una altra que et tinguin tot el dia, home, tu!

Passaven uns minuts de la una, i no hi havia més que una altra taula ocupada per dos japonesos que no paraven de riure. No se què li troben a Barcelona, que els fa riure. Posa una japonesos en qualsevol carrer de Barcelona, i s’animen, fan anar rialles, es revifen. La pol•lució no pot ser, que allà també en deuen gastar. Deu ser alguna cosa que tenim i que no sabem que teni. Doncs allà, en aquell restaurant, igual: Els feia molta gràcia; tot i que endrapaven fort, teniem temps de riure, oi que són hàbils?
Perquè jo m’ennuego, si menjo i ric alhora, i és que em falta tècnica, cony de mi

Possible autor/a: Mª Antònia Oliver, Narcís Oller, Carles Porta, Carme Riera, Isabel-Clara Simó, Pere Calders, Mercè Rodoreda



57 comentaris:

  1. Hola, l'autor-a va néixer desprès del 1.960?

    ResponElimina
  2. Podria ser "El Club dels perfectes" de Carles Porta

    ResponElimina
  3. Hola, Mercè jo també ho he pensat, però com que no l'he llegit, pel que diu a Internet no ho veig gaire clar. A veure qu'ens diu la Carme.

    ResponElimina
  4. Em sembla que tinc problemes amb el bloc doncs és la tercera vegada que escric el comentari i desprès de mostrar-me'l com quedarà no queda gravat.
    Ho provo de nou:

    Núria: Cada vegada trobeu preguntes més selectives. Fantàstic.

    Lluna: Et confirmo que és una dona.

    Mercè i Núria, amb la resposta a Lluna ja queda descartat en Carles Porta

    ResponElimina
  5. No, Dolors. No va nèixer en una illa. Amb preguntes com aquestes aviat tancareu el cercle.

    ResponElimina
  6. Si no va nèixer en una illa, nomès ens queden la Mercè Rodoreda i l'Isabel-Clara Simó.
    Que és El caníbal de l'Isabel-Clara Simó?

    ResponElimina
  7. No, no ha estat escrita després del 2000, Dolors.

    I Lluna: has endevinat l'escriptora, però no la novel·la

    ResponElimina
  8. Bon dia, Núria.
    No, no, no és Homes. Ja m'agrada que us costi una mica, ja,ja.

    ResponElimina
  9. Bon dia! I ja per esgotar les meves possibilitats: "Històries perverses".
    Carme: Tots els llibres de la Simó que s'han posat com a repte, m'han fet anar de corcoll, i al final per no encertar-lo! Però quan em toqui a mi.... la venjança serà terrible!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  10. A veure, és L'home que volava en el trapezi?

    ResponElimina
  11. Res, de res. Que bé que m'ho passo. No és ni històries perverses, ni l'home que volava en el trapezi.Adivina, adivineta....

    ResponElimina
  12. Carme: segur que ja l'ha escrit aquest llibre la Isabel-Clara Simó? Això es molt divertit...

    ResponElimina
  13. Ostres! ara m'adono repasant les pistes que tot i que vaig preguntar si era escrita abans del 2000 i tinc per resposta un no, estic buscant les obres de després a aquesta data, ai, ai, ai...

    ResponElimina
  14. Faig l'última aposta: És quan miro que hi veig clar?

    ResponElimina
  15. Dolors, aquesta obra que dius ja l'haviem tingut com a repte, oi?

    ResponElimina
  16. Núria, si que ja es va presentar com a repte, la va penjar la Lluna i la va endevinar el Xevier, però jo crec que es poden repetir; jo mateixa vaig estar temptada de penjar uns altres paràgrafs de Camí de Sirga

    ResponElimina
  17. Dolors, repassant les preguntes, tu em vares demanar si l'havia escrita després del 2000 i la meva resposta va ser que no. I pel que fa al títol del llibre tampoc és "Es quan miro que hi veig clar". La I-C Simó és una dona molt prolífica.

    Si, Núria. Fa tant temps que el va escriure que l'exemplar que tinc és d'una segona edició i jo encara no m'amagava les canes. A continuar provant sort.

    ResponElimina
  18. Hola Carme, fem una mica de diàleg entre la Núria i jo, ja que totes dues ens ho hem gastat tot, nosaltres ja no podem apostar, buscar si,( jo vaig investigant) i estar a l’expectativa també. A veure qui l’encertarà.

    ResponElimina
  19. Doncs si, aquest joc serveix també, per quan esgotes les possibilitats, continuar fent tertúlia, i esperar que surti el guanyador. I tal com diu la Dolors, encara vaig investigant...

    ResponElimina
  20. Noies,

    Quan vegi a la Isabel Clara Simó, li demanaré que deixi d'escriure perquè no ens compliqui més aquest joc!!!!.

    No us ho havia explicat, però quan la Maria va penjar "Es quan miro que hi veig clar", després de repassar totes les obres seves que tenim a casa i les pistes a Internet sense èxit, vaig anar a la biblioteca on vaig repassar-ne un altre i me’n vaig endur 9 més per repassar a casa, i no va ser cap d'aquests!!!!. I és que “Es quan miro que hi veig clar” no el tenen.

    Si la Maria no hagués donat la pista definitiva al migdia, a la tarda volia anar a la Biblioteca Joan Triadú de Vic a repassar “Adéu-suau” que a Taradell estava en préstec. Ja veieu la feina que em va donar la Isabel-Clara Simó.

    Aquest cop, però em dono (a no ser que sobtadament se m’encengui una llumeta) i esperaré a la pròxima proposta.

    Carme, et felicito, ja que la teva primera proposta ens fa anar de corcoll i això és més emocionant que quan algú l’encerta en menys de 24 hores.

    ResponElimina
  21. Jo també m'apunto al diàleg, també he esgotat les possibilitats, i també vaig investigant, fins ara sabem que és una obra de l'Isabel-Clara Simó i escrita, segons la resposta de la Carme (per lo de les canes) abans del 2000. Ei Núria pots estar segura que l'Isabel-Clara Simó acabarà sent la teva escriptora "preferida" ja ja (i d'en Xavier també!!)

    ResponElimina
  22. Lluna jo no sé si acabarà sent la meva escriptora preferida, però de la que coneixeré mes obres, no en tinguis cap dubte.

    ResponElimina
  23. Apa Xavier com t'ho treballes! (per cert, no m'has respostla proposta -honesta- que et vaig fer al darrer comentari del teu Puig i Ferrater)

    Carme: va, de cavall estant, que vaig molt enfeinada, no puc buscar més informació i això va que bufa: És Júlia de l'IC Simo?

    ResponElimina
  24. No, Mercè, no és Júlia de IC Simó. Aquesta escriptora te una bibliografia tan llarga!

    Us dono una pista: No és un nom propi de dona, però sí que és un títol femení.

    ResponElimina
  25. Xavier, Adeu suau la tenia jo. A la Triadú hi vaig anar per l'Aurelia Capmany i en sortir gairé bé no podia portar la bossa.

    ResponElimina
  26. A totes i tot. La proposta que li vaig fer a en Xavier era també una iniciativa pel dinar de final de curs. Mireu-vos-la, mentrestant, a veure què us sembla.
    Que ens veurem al cine forum de dissabte a la tarda?

    ResponElimina
  27. Hola jovent! Mercè, tu has fet dues propostes, totes dues molt interessants, poder comentar el llibre, Una màquina d’espavilar ocells de nit, i la de portar els llibres que tinguem repes, per si a algú els fa peça, i jo deia que podíem anar pensant de senyalar el dia per trobar-nos. Us sembla que el llibre penjat fa referencia a la senyora que viu al costat de casa?

    ResponElimina
  28. Mercè, ja em descuidava de dir-te que si, que ens veurem dissabte.

    ResponElimina
  29. Ala, amb tres dies quanta feina heu fet!
    Tal com he dit a la Dolors aquest matí, jo encara no hi havia entrat.

    He llegit les pistes, he buscat informació, i m'he decidit per un títol. I ara llegeixo el comentari de la Dolors i veig que ella pensa en el mateix que jo.

    Si el dic, em sentiré una aprofitada.
    Espero per veure si l'encerta algú altre.
    D'aquí una estona si puc tornaré a entrar.

    En quan el dia de trobar-nos, crec que hauríem d'anar decidint ja que és primavera i van sortint compromisos.

    Mercè, si que ens veurem dissabte al cine fòrum.

    ResponElimina
  30. Hola a totes, jo també encara busco però no trobo. Veig que la Mercè i la Maria aniran al cine fòrum. Jo, per poc que pugui, també hi aniré, i de passada podré conèixer a la Mercè i a la Maria, que em sembla que no us conec.

    ResponElimina
  31. Núria, jo també crec que no ens coneixem. Espero fer-ho aviat.

    Bé, veig que ningú ha apostat encara. Doncs em llenço.

    Carme, és "La veïna" de l'Isabel-Clara Simó?

    ResponElimina
  32. Núria, dius que la Mercè i la Maria aniran al cine fòrum, mal aniria que la Mercè no hi anés, és qui presenta la peli.
    Maria les pistes son perquè entre tots ho anem endevinat.

    ResponElimina
  33. Uf! des de ahir el vespre, quants comentaris. Si bé l'únic que he de contestar sobre la novel·la és el de la Maria,i he de continuar dient que no. No, Maria no és "La veïna" d'IC Simó. Per cert, aquesta no l'he llegida, està bé? A mi la Simó com autora m'agrada.

    Jo també espero poder estar al cine fòrum dissabte. Feu-ne força propaganda entre les vostres amistats. Està obert a tothom, he?

    Pel que fa al dinar o sopar, proposeu 2 ó 3 dates i decidim quina ens va millor a tots.

    ResponElimina
  34. Bé,Carme, doncs seguiré buscant.

    En quan a "La veïna", no et puc donar la opinió perquè no l'he llegit. Per la informació que he descobert sembla un xic detectivesca, i la veïna és una mena de "vídua alegre", podríem dir.

    ResponElimina
  35. Per cert, una pregunta. És de col.lecció juvenil?

    ResponElimina
  36. Això està candent i quasi tothom ha fet les dues propostes i encara ningú l'endevina!! Carme d'on l'has tret aquesta obra?
    Ostres jo potser sere la única que no vindré dissabte, tenia tot el mes programat però el retard en el carnaval m'ho ha desvaratat tot i aquest dissabte tinc un compromís, jo ja us conec a totes i tots menys a la Mercè, be un altre dia, potser al sopar, anem-hi posant data!

    ResponElimina
  37. Hola! Hem batut récords de comentaris... i encara està per encertar. Em sembla que només en queda una, però jo he esgotat les possibilitats.

    ResponElimina
  38. Carme, encara que no tinc resposta a la primera pregunta, et faig la segona i última:

    Aquesta novel.la, ha guanyat el Premi València de literatura 1995?

    ResponElimina
  39. Per fi!!! jo ja la tinc, és el primer paràgraf del tercer capítol

    ResponElimina
  40. Ei Dolors! No em deixis amb el dubte... jo no podré dormir

    ResponElimina
  41. Si Maria, crec que era de biblioteca juvenil i per això aquests dies de moguda de papers a casa ha tornat a la llum.
    Si també al Premi València de literatura el 1995.
    Digues el títol ja i així la Núria podrà tenir un bon són

    ResponElimina
  42. Perdoneu per l'accent de son. Quina falta tan garrafal.

    Maria, va, contesta..

    ResponElimina
  43. Per fi! Ja sé quin és. I no us ho perdeu: l'he llegit i el tinc a casa. Quan més senzill, més ho complico!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  44. Bona nit, Núria. A vegades com més fàcil, més ens ho compliquem. Que descansis.

    ResponElimina
  45. Bona nit a tots, penso que ha de ser la Maria qui ha de dir el títol ja que es veu que ella també el sap.
    Carme, ja ho veus ha costat però l'hem treballada. Enhorabona.
    No t'amoïnis per les faltes jo en dec fet un pilot i no les veig, si que val la pena mirar de fer-ho bé, però el més important és que ens entenem, oi?

    ResponElimina
  46. Bon dia a tots totes. Ahir a la nit no vaig entrar al joc. Ara que he llegit els últims comentaris me'n penedeixo. Si algú no ha pogut dormir per culpa meva, li prego que m'ho perdoni.

    Bé, doncs afirmo que és "LA INNOCENT" DE I.C.Simó
    Premi València de literatura 1995.

    Suposo que no l'erro. Ja m'ho diràs Carme. I com ens has fet treballar, eh? Et deus haver divertit punyetera..........

    ResponElimina
  47. Visca, visca. La Maria l'ha endevinat.
    La veritat que quan per atzar vaig escollir aquesta novel·la no em creia que ens costaria tant. Potser ha despistat el fet d'estar pensada per un públic juvenil.De totes maneres ens ho hem passat be, oi?

    Enhorabona Maria, i ara et toca a tu.

    ResponElimina
  48. Hola a tothom i estigueu ben tranquiles: he dormit com una nena petita. Ara, a veure, que ens prepararà la Maria.... Certament quan més costós, més divertit!

    ResponElimina
  49. Bona nit.
    Estic a punt de penjar els paràgrafs del nou llibre a proposar, però he decidit no fer-ho, de moment.

    Resulta que el dimecres vinent em fan una intervenció quirúrgica al peu esq.i penso que no podré estar tant pendent del joc, com requerix quan has fet la nova proposta.

    Penso que algú em podria suplir. Podrien ser la Dolors o la Núria, que al final també ho van descobrir?

    Demà ens veiem al cine fòrum i en parlem. Us sembla bé?

    ResponElimina
  50. Hola, bon dia! Acabo de llegir el comentari de la Maria i penso que hauria de ser la Dolors qui faci la nova proposta. Així que, Dolors, ja t'hi pots afanyar...
    Maria, que vagi molt bé, i torna aviat!

    ResponElimina
  51. Ja he fet la nova proposta, Maria que et vagi tot molt bé i com diu la Núria torna aviat.

    ResponElimina
  52. Bona tarda de dissabte. Ja fa uns dies que us estic seguint i llegint, però sóc incapaç de posar-hi cullerada, sou uns/unes màquines! Em sento inferior hehe.
    Crec que he llegit força, però a voltes per manca de temps no ho faig tant com voldria. I amb iniciatives com aquesta o quan em vaig posar a estudiar filologia a la UOC, doncs, t'adones de que no sabem res, i "no som res!".
    Ei, Xavier, Núria, recordeu qui deia aquesta frase? :) A veure si aviat us passo al davant encertant-ne algun.
    Una abraçada des de Taradell.
    Dolors Bigas

    ResponElimina
  53. Hola Dolo! Benvinguda al joc de lectura. Ja veuràs que aviat t'hi enganxaràs i faràs com jo, que abans d'esmorzar em conecto per veure que hi ha de nou.
    I tant que recordo qui deia la frase "no som res".
    Una abraçada!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.