Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dissabte, 12 de març del 2011

Un nou repte.

Fou així que a la llibreria del carrer de Jesús vaig conèixer Màrius Ferrer, un poeta que morí aquell mateix any; el pintor Eugeni Fornells, Ròmul Salleres, escriptor, estudiant i practicant de farmàcia que m'enlluernava amb la seva precocitat estrident; Pere Cavallé, el qual vaig admirar per la seva maduresa; el poeta Francesc Gras i Elias, l'actor Agustí Cubells i l'escriptor Francesc Cubells i Florentí. Més tard, Plàcid Vidal, poeta, germà de l'Aladern, Michel Ventura i, de passada, com una visió, el genial i malaurat Hortensi Güell.



Quan el vaig veure apuntar, diminut, al capdavall de la recta de carretera que el meu esguard sotjava ansiosament, em vaig plantar dret al mig de la cruïlla i, fent botzina amb totes dues mans, em vaig posar a cridar. No satisfet d'això vaig llançar a córrer devers ell. Aviat vaig adonar-me que ell feia el mateix. La seva cursa i els seus crits em van tranquil•litzar plenament. Les cames em saltaven, però més el cor. Sentia que només una cosa molt forta, algun esdeveniment extraordinari que jo llavors no podia preveure, em faria deixar la companyia de Josep. De sobte, vaig adonar-me que ell cessava de córrer i que avançava molt calmosament mentre jo m'adalerava devers ell. Quan anava a abraçar-lo em va fer sentir que estava greument ofès.

Es tracta d'una obra escrita per Prudenci Bertrana, Eugeni d'Ors, Joan Puig i Ferrater, Josep Pla o Josep M. de Sagarra. De quina obra es tracta i qui es l'autor?

26 comentaris:

  1. Espero que a l’estol de noietes lletraferides, que participen en aquest magnífic joc, els hi costi una miqueta més endevinar aquest repte i així tinguin temps de participar-hi totes.


    Vista la velocitat a la que s’encerten les obres últimament, proposo una petita modificació en el reglament: qui faci el rècord de temps mínim a l’encertar-la (temps entre la publicació de la proposta i el comentari en el que es diu l’obra i l’autor) valgui com a doble encert. I quan el rècord sigui de temps màxim, sigui qui ha fet la nova proposta el que també puntuï com un encert.


    Per tal de poder controlar aquests temps, en Lluís ens hauria de fer sortir l’hora de publicació de la nova proposta al costat del dia.


    Que us sembla?

    ResponElimina
  2. A mi ja em sembla bé, però per publicar el text seguim com ara, qui l'encerti publica el text. Els punts son perquè tindrà més possibilitats del dia del sopar lliurar-se de cuinar les menges, vols dir això, no?

    ResponElimina
  3. Xavier: Hauries d'explicar per què cal modificar les normes i que hi guanyaria el joc amb les que proposes.

    Faig la primera aposta:
    Servitud de Joan Puig i Ferrater

    ResponElimina
  4. Mercè,

    Repeteixo l'últim comentari, però aquest cop ben escrit, ja que abans ho havia fet amb un portàtil sobre la falda i ha estat un desastre.

    He pensat que podriem tenir en compte el temps que passa des de que es publica una nova proposta fins que s'encerta per posar més emoció, tenint en compte la rapidesa amb que s'han encertat les últimes propostes. Qui faria la nova proposta contiinuaria sent qui encerti l'obra.

    I en quant a la teva aposta t'haig de dir que no es Servitud de Joan Puig i Ferrater (tenia al cap Solitud de Víctor Català perquè era una de les propostes que pensava)

    ResponElimina
  5. Xavier, ja pensaré el que dius sobre les normes.

    Ara vaig pel repte. Demano un comodí.
    - El títol de l'obra té 5 lletres a?

    ResponElimina
  6. No, el títol de l'obra NO té 5 lleters a.

    ResponElimina
  7. Xavier: em reconec addicta al Joc de lectura. Em llevo i, abans d'esmorzar ja la l'obro i em gasto el darrer comodí:
    El títol de l'obra té 4 lletres i ?

    ResponElimina
  8. En relació al canvi de norma, d'entrada, i si ho he entès bé, em sembla una complicació que no té sentit si només porta el guany d'obtenir punts. Per què els voldríem els punts? Però si que em de pensar en com introduir alguna "complicació" perquè el joc no s'estavelli amb tanta velocitat i faig propostes:
    Per fer durar més cada repte, jo em decantaria per provar altres estratègies, com triar fragments de l'obra que no donin tantes pistes (noms, dates, localitzacions) i fer les preguntes de manera que donin poques pistes als contrincats. Això també obre possibilitats d'estratègia. Ja podem ser més competitius/ves, vaja, ara que ja ens hem demostrat que entre el que sabem i el que consultem podem fer-ho molt bé. I això també obre una part d'elaboració en la línia de treballar amb el text que triem per copiar o per preguntar.
    Ah! també podríem introduir un espai titulat:
    COM HO HE ENDEVINAT, per exemple on explicar - qui vulgui fer-ho o qui en tingui necessitat!-, quina recerca ha seguit per guanyar el repte perquè, pel que es va veient, sortiríen coses molt divertides i estratègies molt suggerents que fa bo d'explicar i de saber oi? No podem pas deixar aquest tema només per la trobada de final de curs (que per cert, promet ser bona!)

    ResponElimina
  9. Jo acabo d’esmorzar i també obro l’ordinador, m’agrada que hi hagi noves propostes i el que diu en Xavier com que només és a efecte d’estadística, no ho trobo pas malament. El que dius tu Mercè també ho trobo bé, però a vegades perquè altra gent participi m’agrada donar pistes que aclareixin una mica el tema. sobre com ho hem endevinat com que és voluntari (ja que no tothom té la mateixa agilitat a l’hora d’expressar-se) també està bé. Per cert podríem anar pensant en el dia de la trobada, a mig juny o al final, un dia de diari o de cap de setmana.
    Ara em posaré a buscar i a veure si puc eliminar autors

    ResponElimina
  10. Mercè,

    Ho sento, però el títol de l'obra proposada NO té 4 lletres i.

    No et preocupis per l'addicció al Joc de Lectura. Per ara la medicina no ha detectat que sigui perjudicial per la salut ni els de "Gobierno de España" l'aprofiten per posar-hi impostos especials (encara que tot pot arribar).

    ResponElimina
  11. Dolors,

    l'autor NO va nèixer a Barcelona.

    ResponElimina
  12. Hola, bon dia! Jo també obro l'ordinador abans d'esmorzar, i es que aquest joc el trobo molt amè. Jo només volia comentar, en relació al canvi de normes, que estic d'acord amb el que diu la Dolors, perquè si ho compliquem la gent no hi participarem amb tanta alegria, i seria bo que hi participés el màxim de gent possible.

    ResponElimina
  13. Teniu raó en quan a les normes, Dolors i Núria. D'acord.

    Xavier, em gasto la darrera aposta:
    És El cercle màgic de Joan Puig i Ferrater?

    ResponElimina
  14. La polèmica està molt interessant. Ja aniré llegint els canvis que decidiu introduir-hi.
    Però, jo ara és per apostar que hi participo.
    Xavier, oi que és "El Quadern Gris" d'en Josep Pla?

    ResponElimina
  15. Bona nit a totes. Anem per ordre des de la meva última resposta:

    Dolors, SI, l'autor va morir a París.

    Mercè, NO és el "Cercle màgic" de Puig i Ferrater, que per cert us recomano vivament a les que no l'hagueu llegit.

    Maria, TAMPOC és el "Quadern gris" de Josep Pla, que també val la pena de llegir.

    ResponElimina
  16. Bé, Xavier, faig la meva darrera aposta. Perquè,oi que són dues?

    És "Camins de França" d'en Joan Puig i Ferrater?

    ResponElimina
  17. Maria,

    ENHORABONA. SÍ, és "Camins de França" de Joan Puig i Ferrater.

    Per les que no conegueu l'obra de Puig i Ferrater, us la recomano, sobretot "El cercle màgic", que per a mí és encara millor que "Camins de França"; quasi totes les seves novel·les a partir del "Cercle màgic" són una barreja de ficció i fets autobiogràfis al voltant de Janet, el protagonista, i tenen una continuitat, acabant amb el gran cicle "El pelegrí apassionat" en 12 volums.

    Ara, Maria, esperem la teva nova proposta.

    ResponElimina
  18. Bé, doncs, farem el que puguem.
    Aquest cop seran tot escriptores dones.
    O sigui que ja tenim un dubte resolt des del principi.
    Seguidament envio les pistes

    ResponElimina
  19. Ostres que no hi soc a temps!! ultimament aneu molt ràpids!!!!

    ResponElimina
  20. Xavier: Jo he llegit Puig i Ferrater perquè és del poble del meu pare i era el seu mite literari -la Selva del Camp- al Baix Camp, però com que no tenia aquí a Barcelona els llibres per consultar, vaig fer un ordre de possibilitats segons els personatges del primer paràgraf. Em vaig confondre i Els camins de França el vaig posar el darrer i ja no tenia fitxes per tirar.
    Qüestió d'administració, també!
    Anirem per un altre, a veure què ens posa la Maria

    ResponElimina
  21. Mercè,

    veig que també ets del "club Puig i Ferrater". Quan vaig llegir "El cercle màgic" em va agradar tant que al cap de poc temps vaig continuar amb "Camins de França" i m'es tard, em sembla que a la fira del llibre vell i d'ocasió de Barcelona, vaig aconseguir una colla de volums de la primera edició de "El pelegrí apassionat" (me'n falten alguns per tenir el cicle complert) que he anat llegint.

    ResponElimina
  22. Xavier, el món és molt petit. El meu germà, que va morir l'any passat, també comprava Puig i Ferrater a les llibreries de velli en tinc una caixa plena que aquests dies no he trobat. Quan la trobi et passaré els que et convinguin. Per cert pensava portar els repetits de Puig i Ferrater i d'altres llibres repes al dinar de fi de curs.

    ResponElimina
  23. Per fi he pogut publicar la proposta. Prego que em disculpeu el retràs. L'ordinador m'ha fet boicot aquests dies.
    Mercè, m'han cridat l'atenció els teus comentaris, perquè jo havia llegit Puig i Ferrater, molt jove, també de la biblioteca del pare.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.