Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dissabte, 26 de novembre del 2011

una altra història


a dos quarts de cinc


Una tarda, durant la Segona Gerra Mundial, uns anys després d’aquets fets que t’explico ara, en plena festa un oficial es va treure la pistola de l’estoig quan ens estàvem sota les branques d’un auró i la va deixar sobre l’estora de palla per impressionar-me. Recordo que la seva bellesa em va colpir. El metall tenia una lluïssor d’un gris mat, i les seves corbes eren perfectes i llises. La fusta envernissada de la culata tenia unes venes precioses. Però quan vaig pensar en la se vertadera funció mentre escoltava les històries que  em contava l’oficial, vaig deixar de trobar-la bonica i en canvi em va semblar una cosa monstruosa.


 
I tant que no! No puc tolerar la seva presència durant més de mitja hora. Passat aquest temps, no sóc responsable de les coses que dic. Aquest és precisament el motiu pel qual vull que hi siguis tu present! I no em tornis a dir que no depèn de tu aquesta decisió. És un deute que tens amb mi, i ho saps perfectament. De totes maneres, la veritat és... que a mi també m’agradaria passar una estona amb tu...

Possibles autors:Kiharu Nakamura, Huruki Murakami, Jonh Boyne, Artur Golden, Iwasaki Mineko.

10 comentaris:

  1. A T E N C I Ó

    Entono un "Mea culpa": aquest matí quan la Dolors ha fet l'afirmació, jo no he estat el cas i l'he donat per bona. El llibre és, certament, "L'últim cató", però encara no li havia respost els dos comodins, es a dir, segons les noves normes, la Dolors no podia fer l'afirmació fins que jo li hagués contestat les dues preguntes-comodins.
    Ho volem deixar clar, per no crear un precedent.
    Demano disculpes, l'eufòria del joc m'ha distret!

    Bona nit i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Bona nit,

    Jo faig servir els meus 2 comodins:

    1er.: L'autor es europeu?

    2on.: Entre les seves obres, hi ha una novel·la que transcorre en un camp de concentració Nazi?

    ResponElimina
  3. Dolors: dos comodins:

    La novel.la és la darrera d'aquest autor que ha estat publicada en català?

    L'original de la novel.la és en anglès?

    ResponElimina
  4. Bones tardes,
    Primer demanar disculpes per haver-me passat de ganes per penjar la nova proposta, ens hem d’acostumar a les noves normes.

    Lluna el nom de l’autor NO és japonès

    Xavier NO és europeu.
    Que jo en tingui constància NO ha escrit cap novel•la que transcorri en un cap de concentració.

    Mercè SI que és l’ultima i SI l’original és amb anglès

    ResponElimina
  5. AFIRMO:

    es tracta de “Memòries d’una geisha”, d’Arthur Golden, basada precisament en la biografia de la geisha Kiharu Nakamura, que no es cap autora ni té cap obra publicada en català (com els futbolistes de fa uns dies: quina manera de despistar-nos!) i que és la única obra de l’autor publicada en català

    Buscant a la 6ª. Edició de Edicions 62 (col•lecció “El Balancí” 354), el primer paràgraf és a les pàgines 188-189 i el segon a la pàgina 360.

    ResponElimina
  6. L'afirmació anterior està feta entre 3/4 de 12 i les 12 d'ahir a la nit, però tal com marquen les noves normes, m'he esperat a publicar-la al Bloc fins a tenir resposta als meus dos comodins, que es referien a John Boyne, fets únicament per respectar el reglament.
    Veig llegir "Memòries d'una Geisha" ja fa bastants anys, em va agradar força i encara la recordo prou bé, i al llegir els dos paràgraf em va semblar que podia ser-ho i encara ho vaig veure més clar al comprovar que "l'autora" Kiharu Nakamura era la Geisha de l'obra. Només em va caldre buscar tots els inicis de paràgraf del llibre per acabar-ho de confirmar.

    ResponElimina
  7. Jo aposto per El noi del pijama de ratlles de John Boyne.

    ResponElimina
  8. Mercè,

    si tens a casa "Memòries d'una geisha" d'Arthur Golden, busca cap a la meitat del capítol 15 i cap al final del capítol 29 i hi trobaràs els dos paràgrafs que ens va posar la Dolors. Tal com dic en la meva afirmació, en l'edició que jo tinc són a les pàgines 188-189 i 360.

    ResponElimina
  9. Xavier, així de contundent, si senyor... és Memòries d’una geisha.

    Mercè ja veus que no és "El noi del pijama de ratlles", tot i que vaig triar els fragments per fer-ho pensar.

    És l’única obra que ha escrit aquest autor, ell va estar demandat per Iwasaki Mineko, autora de "Vida d’una geisha" per no guardar-li l’anonimat en els agraïments del llibre, ella li havia donat molta informació.

    Avui faig els aclariments abans de l’hora, ja que a dos quarts de tres me’n vaig i no tornaré fins al vespre. Si no estigues tant clar us faria patir fins a la tornada, però no cal.

    A veure que ens poses Xavier

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.