Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 4 de novembre del 2011

Ai les persones!

“Les persones diuen unes coses ben estranyes”, va pensar el noi. “De vegades és millor estar en companyia de les ovelles, que són tan callades i només es preocupen de buscar aigua i aliment. O encara millor: en companyia de llibres, que ens expliquen unes històries increïbles, sempre que les vulguem escoltar. Però quan parlem amb persones, ens surten amb cada una que ens quedem sense saber com continuar la conversa”.

.........

“Cada moment de recerca és un moment d’encontre”, va dir el noi al seu cor. “Mentre buscava el tresor, tots els dies van ser lluminosos, perquè sabia que cada hora formava part del somni de trobar. Pel camí, mentre buscava el tresor, vaig descobrir coses que mai no m’hauria imaginat que arribaria a saber, si no hagués tingut el valor d’emprendre coses impossibles per als pastors”. Aleshores, el seu cor va romandre en silenci durant tota una tarda.

............


Possibles autors: Dan Brown, Vicens Pagès, Antoine de Saint-Exupéry, Paulo Coelho, Jorge Bucay

12 comentaris:

  1. Bon migdia.
    Aquí us deixo la meva proposta, però dir-vos que jo fins el diumenge a la tarda no estaré operativa per a afirmar que sí, que ja l'heu acertat (coneixent-vos, d'aquí dos minuts ja estarà resolt tot plegat) hehehehe
    Una abraçada i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Hola faig com tu i em tiro a la piscina, crec que és d'en Paulo Coelho i és "L'Alquimista" això del pastor i aquestes reflexions tan profundes i alhora tan senzilles m'hi han fet pensar.

    ResponElimina
  3. Escolta Lluna, hi ha alguna manera de despitar-te del ordinador? I deies que la bruixa era jo....

    ResponElimina
  4. Ostres..., és veritat aneu a sac eh!, de tota manera Núria afirmes que la Lluna té raó? perquè jo em decanto pel
    Petit Príncep, de Antoine de Saint-Exupéry

    ResponElimina
  5. Acabo de fullejar el petit príncep i no he trobat els paràgrafs, no sé perquè he dubtat de vosaltres.

    ResponElimina
  6. Hola! Jo aposto per CONTES PER PENSAR de Jorge Bucay

    ResponElimina
  7. Quant ho he posat ha sigut per pura intuició, però ara ho he buscat i em sap greu però l'he encertat. Jo tinc L'Alquimista d'en Paulo Coelho de PROA i el primer paràgraf és a la pàgina 31 al final. O sigui que ara ja no em queda cap dubte.
    Núria em sembla que em vaig emportar la teva escombra!!! ja ja

    ResponElimina
  8. Hola nenes!

    A la Dolors A.: Dona de poca fe!! Que no ho saps que jo anava amb escombra i ara la Lluna em fa anar a peu? Jajaja....

    Lluna: quan ho he llegit el primer cop, ja m'ho ha semblat que era l'Alquimista, pq precisament, aquests dies l'he recomenat a la meva filla!

    El que em sap greu es que tants treballs que ha tingut la Dolo per penjar-lo i no ha durat gaire estona... De totes maneres ara ja sap com es fa!

    Bona nit! i bon cap de setmana a tothom!

    ResponElimina
  9. Bon dia,
    Aneu fent aquestes bruixes.... Ara estic llegint el llibre d’aquest mes del club de lectura que va de bruixes i les pengen totes. El llibre en qüestió és de Susqueda a Tübingen està molt bé.

    ResponElimina
  10. La Lluna té raó, és L'Alquimista de Paulo Coelho, alidò! tot teu el proper repte.
    Crec que haurem de fer com el Màgic Andreu i penjar-vos medalles. ÉS el récord resoldre-ho en menys de 14 minuts ¿?!!!! Feu por, realment, mooooolta por!
    La veritat és que tant de l'Alquimista, com d'El Petit Príncep que comentaveu, n'he tret un munt de frases i conceptes per aplicar a la vida del dia a dia. Són senzillament genials!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  11. Dolors, Xavier, Lluís ... qui pot editar pàgines noves? Jo veig que no tinc permís, i com que em vau encarregar fer un apartat amb la llista dels autors i llibres (que ja tinc apunt) que s'han treballat fins ara (també tinc feta la llista amb tots els que heu anomenat però que no eren correctes), doncs ... a qui ho passo per penjar-ho?
    Hi ha molta teca eh família! molta feina feta. Com diria el Tortell Poltrona ... sou la "bèeeeeeestiaaaa!"

    ResponElimina
  12. Bon dia Dolo,
    Que bé que hagis treballat tant!, ja tinc ganes de consultar-lo.
    Pots provar de afegir pàgines, amb sembla que ja t'anirà be.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.