Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 14 de febrer del 2012

NOVA PROPOSTA. Dimarts, 14 de febrer a les 15h.

NOVA PROPOSTA. Dimarts, 14 de febrer a les 15 h.


"Entra al lavabo amb la bossa, es mulla la cara i es torna a pintar. Li fa por mirar-se detingudament. Quan surt, li sembla que els cambrers s'hi fixen i la segueixen fins que seu a la taula. Demana un altre whisky. Ara ja no sent aquests cops sords a dintre el ventre i els primers glops del segon got li fan perdre els contorns de les coses, ..."


"Mentre s'hi acosta mira les bigues enormes de ciment, les grues, les estibes de material ben ordenat, les formigoneres. Hi ha tot de pols com un núvol que no deixa veure bé  els contorns, i se senten de tant en tant crits enèrgics que no pot endevinar d'on vénen. Al peu de l'obra mira cap a un costat i cap a l'altre..."


Possibles autors:  Maria Mercè Roca,  Maria Jaén,  Manuel Baixauli,  Sia Figiel,  Emili Rosales

21 comentaris:

  1. Perdoneu: faig una esmena al text que he copiat:
    Primer paràgraf, quarta ratlla és "els primers glops del segon got"

    Que vagi bé.

    ResponElimina
  2. Mercè ja t'ho he corregit, va més bé llegir-ho com ha de ser. Si un altra dia t'hi trobes entra a comentaris, llavors a sota del tex hi ha un llapis i cliques i pots modificar el text.

    ResponElimina
  3. Ai si, no me'n recordava perquè abans ho havia fet. Gràcies Dolors.

    ResponElimina
  4. Hola, bona nit!

    Primer comodí: És una dona l'autora?

    ResponElimina
  5. Del seu sexe és (el o la) més jove?

    ResponElimina
  6. Hola bon dia!!
    1r. Comodí: Ha nascut fora de Catalunya?

    ResponElimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. Trec comodí anterior i espero la resposta de la Mecè

    ResponElimina
  9. Perdó, vaig un pèl tard:

    Núria: És una autora.
    Dolors: No, no és la més jove.
    Lluna: Ha nascut a Catalunya.

    ResponElimina
  10. Bon vespre,

    Per l’ informació que tinc l’autora, que és la Maria Mercè Roca, té catorze novel•les publicades, el títol que busquem es troba en les set primeres?

    ResponElimina
  11. Bona nit:

    Segon comodí: Per aquesta novel·la, l'autora, ha rebut el Premi Sant Jordi?

    ResponElimina
  12. Hola, veig que continuem les mateixes de sempre i que la cosa no s'anima. Haurem d'animar l'assumpte d'alguna manera. Em consta que hi ha força gent que ens segueix, però que no s'atreveix a jugar-hi.
    Bé, em jugo el meu segon comodí, crec que queda clar que l'autora és la M. Mercè Roca no?
    2.- La novel·la és va publicar al 2000 i va rebre un premi?

    ResponElimina
  13. Hola: calent, calent...

    Dolors: Interpreto dues preguntes: 1. Efectivament és la Maria Mercè Roca.
    2. el títol no es troba entre les set primeres novel.les publicades d'aquesta autora.
    Encara et queda una aposta.

    Núria: Sí noia, per aquesta novel·la, l'autora va guanyar un premi St.Jordi.

    Lluna: la primera edició de la novel·la no va ser l'any 2000.

    ResponElimina
  14. Hola, bona tarda!!

    És "Cames de seda", de la M. Mercè Roca?

    ResponElimina
  15. Bona nit,

    Em sembla que ja tenim qui l’ha encertada, però jo aposto per El present que m'acull.

    ResponElimina
  16. Be, segur que és "Cames de seda", jo al principi em decantava per "Delictes d'amor", però ja he vist que només ha guanyat un Premi Sant Jordi i és per "Cames de seda". Bé a veure Núria amb quina obra ens sorprens!!

    ResponElimina
  17. Hola noies,
    Lluna, tens raó que la gent no s’anima, jo no sé que fer per engrescar a la gent i com tu, també sé que hi ha gent que ens segueix i no es decideix a participar.
    Jo ara seré 10 dies fora, procuraré animar a la Imma perquè em substitueix-hi.

    ResponElimina
  18. Hola noies. Doncs si, és Cames de seda.
    Em va agradar aquesta novel·la, La crítica diu que és la millor de Maria Mercè Roca. Jo no ho sé perquè he llegit poc d'ella.

    Crec que hem d'anar jugant les que siguem i potser a alguna lectora de les que el segueixen, els vindrà de gust i hi entraran, de tant en tant. Que siguem poques, no vol pas dir que el joc no sigui de bon jugar, oi?

    ResponElimina
  19. Bona tarda,Mercè!

    Si et ve de gust llegir alguna cosa més de la M Mercè Roca, jo tinc: Temps de perdre, Els dies difícils, L'últim tren i El món era fora. Cames de seda no l'he llegit, però és de les que tinc ganes de fer-ho!

    Referent al comentari que fas sobre el Joc, jo m'ho passo bé, per tant, mentre hi hagi algú per anar jugant, jo m'hi quedo...

    ResponElimina
  20. Nuria, algun dia que sigui a Taradell et puc portar Cames de seda si no la trobes a la Biblioteca.
    Estic llegint el llibre sobre en Millet "El gran impostor" perquè jo de sempre em sento molt vinculada a les corals i als professionals de la música i em dol molt un personatge com aquest que se'n va aprofitar tant.. És força aclaridor dintre de les possibilitats, el recomano i també el puc deixar a qui li interessi. Trobo que la nostra actualitat és tan explosiva i sorprenent que tenim matèria per seguir i per llegir, oi? A part, demà començaré el darrer Paul Auster "Diari d'hivern"

    ResponElimina
  21. Me n'he oblidat.Gràcies per oferir-me tres obres de M. Mercè Roca, Ja en parlarem quan ens vegem.
    També m'agradaria llegir El present que m'acull. El tens, Dolors?

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.