Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


diumenge, 16 d’octubre del 2011

I PER FI COMENCEM EL CURS......

Estic convençut de que una de les raons per les quals la mare em va proposar que entrevistés l'oncle era oferir-li un projecte en què pogués participar. Fins i tot vaig pensar que podia tractar-se d'una imposició, però va resultar que no. A vegades conversàvem tot el dia. Quan parlava de la seva adolescència a l'Índia, dels seus anys d'estudiant a Alemanya o de la guerra, semblava reviscolat. Però quan parlava de la tieta Henny -un fet que no vaig poder evitar i al qual ell recorria sempre que podia-, es tornava a sumir en la seva sensació de pèrdua.

Al cap d'uns quants dies, vaig rebre una trucada frenètica de l'oncle. Em va dir que li havia trucat el director del banc, que tenia el saldo negatiu i que havia de recuperar el xec de cinc mil lliures que havia enviat a la meva mare feia uns quants mesos. Li vaig dir que segur que ja l'havien canviat per rupies i que, atesos els controls de canvi de moneda extrangera en vigor a l'Índia, no el podrien tornar a convertir. Vaig recordar a l'oncle que a mi també m'havia donat un xec amb la mateixa quantitat i que l'hi podia tornar multipicant la xifra per unes quantes vegades. Però no, ell volia el xec de la mare. Vaig quedar ben sorprès i vaig trucar a en Colin. En Colin em va dir que compte corrent amb el saldo negatiu era una fantasia de l'oncle. No faltaven diners ni de bon tros.

POSSIBLES AUTORS: Jhumpa Lahiri, R.K. Narayan, Vikram Seth, Anita Nair....

10 comentaris:

  1. No tinc ni idea de quina obra es tracte, ni qui n’és l’autor, serà qüestió de buscar.

    ResponElimina
  2. Hola! Estic molt contenta de que no tinguis ni idea de quina obra es tracte, ni de qui n'és l'autor.... I també estic molt contenta de tornar a començar: BON DIA A TOTS!!!!!!!!!

    ResponElimina
  3. He començat a buscar informació de Jhumpa Lahirari, tot i que de moment la descarto com autora, peró l'hi he trovat una entrevista interessant a aquesta adreça:


    http://www.elpais.com/articulo/portada/triunfo/cuento/elpepuculbab/20100313elpbabpor_3/Tes

    ResponElimina
  4. bon dia a tothom! Jo no he llegit gairebé res d'autors indis... Hauré de buscar quines obres d'aquests són traduïdes al català... doble feina però m'hi poso.
    Núria: primer comodí per destriar: el cognom de l'autor/ autora que has escrit complet, comença en N?

    ResponElimina
  5. Hola, bon dia Mercè: Bona pregunta.... El cognom de l'autor NO comença amb N.

    ResponElimina
  6. Bon vespre a tothom, ja us trobava a faltar!!!
    Això d'endevinar autors que no escriuen en català serà un gran repte, no serà gens fàcil, però serà molt emocionant. D'entrada estic com la Dolors no en tinc ni idea, però llenço el meu primer comodí: És dona l'autor/a?

    ResponElimina
  7. Bona tarda, LLuna:

    L'autor no és una dona.

    ResponElimina
  8. Bé, si no és dona, ni el cognom comença per N, només pot ser Vikram Seth i buscant buscant l'obra que més va amb la linia del que has posat és DUES VIDES !!

    ResponElimina
  9. He trobat obres en català de Vikram Seth! i mira, per si de cas, jo aposto per UN BON PARTIT,
    pura intuició i possibilitats reduïdes, és clar!

    ResponElimina
  10. Bon dia a tothom!!!

    Lluna: En castellà això se'n diu "Llegar y besar el santo". L'has encertat!
    A nosaltres, ens va agradar molt. El tinc a casa, si algú li fa gràcia llegir-lo, ja ho sap!

    Mercè: Ja veus que t'ha passat al devant la Maria.

    Lluna.... tot teu!!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.