Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dilluns, 12 de desembre del 2011

PROPOSTA A TRES QUARTS DE SET DE LA TARDA

De sobte, el plany prolongat i feixuc d'una sirena de barco va envair la finestra oberta i es va propagar per l'habitació en penombra -un lament d'una aflicció infinita, obscura, imperiosa, negre com una gola de llop, llis com un llom de balena i gràvid de totes les passions de les marees, del record de viatges innúmers, de les alegries i de les humiliacions: el crit de la mar. Plena de resplendor i de la follia de la nit, la sirena tronava portant del lluny, de l'exànim centre del mar, la seva set pel nèctar obscur de la petita estança.

Amb una mirada furtiva a la finestra il·luminada de la garita del vigilant, es van endinsar sigil·losament en la foresta densa, obra de l'home. Gairebé no hi havia lloc per posar els peus. Es van agafar fort les mans i van penetrar una espessor vegetal que els arribava a l'espatlla, apartant tiges de roser plenes d'espines i trepitjant, al passar, les flors fins que van sortir a un racó del jardí ocupat per arbres i plantes tropicals, un laberint exuberant d'orquídies i plataners, d'arbres de cautxú i de tota mena de palmeres.

.... I ELS POSSIBLES AUTORS SÓN:

Yasunari Kawabata, Yukio Mishima, Osamu Hashimoto, Haruki Murakami, Roh Ogura

22 comentaris:

  1. És defícil. No he llegit ni he seguit cap d'aquests autors. Em sembla que en narrativa no estic gaire al dia. Però em sona alguna cosa i pregunto:

    El nom de l'autor i el de la novel·la acumulen quatre K en total?
    L'obra és un bestseller?

    ResponElimina
  2. És el seu segon llibre traduit al català?

    ResponElimina
  3. Perdoneu el comentari anterior, però es que no em sortien els vostres comentaris, i he pensat que ningú havia entrat....

    Dolors: NO és el més jove dels escriptors, i NO és el seu segon llibre traduït al català.

    Mercè:El nom de l'autor i de la novel·la NO acumulen quatre K, i l'obra NO és un bestseller.

    Ànims i a seguir treballant....

    ResponElimina
  4. A veure faig les meves propostes:
    1.- L'autor ha guanyat un Premi Nobel de Literatura?
    2.- L'autor és va suicidar?

    ResponElimina
  5. Seguint l'aposta de la Lluna, he estat mirant quin autor és va suïcidar, i va ser en Yukio Mishima, aquets japonesos no estaven per gaires orgues,
    abans de veure la seva vida deshonrada per un delicte o falta, recorrien amb aquest acte a donar-se mort

    Si aquí es practiqués el harakiri, no tindríem crisis.

    ResponElimina
  6. Bon dia.
    L'autor va morir set anys després de publicar aquesta novela ?
    Se n'ha fet una pel·lícula ?

    .... tic tac, tic tac, tic tac ....

    ResponElimina
  7. Oi tant Dolors a la teva darrera afirmació!
    La societat s'entesta en viure fins al límit del cos però em sembla que ens ho arribarem a replantejar i no pas per la crisi, sinó per l'exercici de la llibertat, oi?

    Bé Núria, al que fa al cas: És, de Haruka Murakami, "1984"?

    ResponElimina
  8. Núria He picat malament el títol de l'aposta anterior, és 1Q84.
    I ara una altra aposta, també de Murakami:
    AFTER DARK

    i ja me les he gastades totes. A veure.
    Per cert he llegit crítiques molt bones d'aquest autor, especialment de De què parlo quan parlo de córrer.

    ResponElimina
  9. Ai Dolors, harikiri que dius no ho sé, però jo practico el tabú amb molta (massa) gent hehehehehe la llàstima és que, de moment, no m'ha funcionat gens! Una abraçada

    ResponElimina
  10. Dolors, el Yukio Mishima a més de fer-se l'harakiri o seppuku (que no sé si és el mateix) és va fer decapitar, a la seva biografia diu que es va estar preparant el seu suicidi 1 any abans.
    Déu n'hi do!!
    De tots els autors només he llegit "Tokio blues" d'en Murakami i també del mateix autor un recull de contes, de totes maneres en Murakami és l'autor més occidentalitzat, a mi personalment m'agrada el que li he llegit tot i que son molt poc optimistes i el suicidi entra a quasi totes les obres.

    ResponElimina
  11. Jo el que volia dir és, que si els polítics o altres personalitats abans de veure's deshonrats per un delicte o falta s’haguessin de degollar, segurament no tindríem Millets, Iduangarins, Condes...i tants d’altres.

    ResponElimina
  12. Hola noies!

    Començo a contestar:

    Lluna: L'autor NO ha guanyat el Premi Nobel. I SI l'autor es va suicidar.

    Dolors: L'autor va morir 7 anys després de l'obra. I NO, no s'ha fet cap pel·licula d'aquesta obra.

    Mercè: L'autor NO és Haruki Murakami. I NO es 1Q84, ni After Dark.

    Fins demà!

    ResponElimina
  13. Dolors A. N'estàs molt d'emprenyada amb els polítics! Ja els vols tots degollats... jajaja.

    Quina neteja que fariem!

    ResponElimina
  14. Bones, doncs res, jo aposto per "El mariner que va perdre la gràcia del mar" de Yukio Mishima.
    Ah, i us deixo un regalet per aquests dies. Un petó.
    http://www.youtube.com/watch?v=c64MSvRRHnc&feature=player_embedded

    ResponElimina
  15. Bé doncs, jo aposto per LA REMOR DE LES ONADES

    ResponElimina
  16. Hola, bona tarda a tothom!

    Ja sé que no és la meva hora, però no sé com m'anirà més tard, contesto ara:

    Dolo: Efectivament, és "El mariner que va perdre la gràcia del mar". Semblava que no hi fossis, hi ara, gairebé, em fas por! Jajaja.

    Dolors: Ja veus que no es "La remor de les onades".

    Sempre hi ha un motiu que ens fa pensar en penjar un llibre o un altre. En aquesta ocasió, i seré del tot sincera, ha estat triat pensant i només pensant en què us fes ballar el cap uns quants dies. Jo no l'he llegit! però el tinc a casa i potser quan acabi l'actual ho faré. La Dolo m'ha frustrat! Què hi farem! El nivell és alt...

    Vinga Dolo, a veure que ens proposes.

    ResponElimina
  17. Ei Núria,
    el que sóc és molt irregular, no sé mai quan podré connectar, la feina és la feina.
    Bé, jo el llibre el tinc, però TAMPOC me l'he llegit, el que passa és que amb les pistes vaig trobar-ho fàcilment. De japonès només he llegit "1Q84" de Murakami.
    I per cert, crec que sí que es va portar al cinema, no recordo on ho vaig llegir per internet...
    Molt important! Tinc un problema: jo fins dilluns 19 no estaré disponible, tinc un cap de setmana de 3 dies liats entre feina, ral·lis, curses i mitges maratons i maratons de tv3 ... així que decidiu: o fem un "paron", o algú en proposa una altra, cedeixo la paraula amablement.
    Gràcies! Una abraçada.

    ResponElimina
  18. Dolo, gracies pel regalet.
    Núria, ara a veure si et llegeixes el llibre i ens en fas una crítica, va, que nosaltres també hem treballat molt per retenir aquests noms d'autor tan difícils.
    Dolors, -Quina feina hi fas a a marató de TV3?
    Podríem fer el darrer repte abans de nadal perquè sinó, fins havent passat reis es farà molt llarg... Bé com volgueu.

    ResponElimina
  19. Hola!

    1.- Jo també opino que hauriem de fer un repte abans de Nadal.

    2.- Prometo fer els deures! A veure si per després de festes ja he pogut llegir la meva proposta.

    DESITJO UNES MOLT BONES FESTES DE NADAL A TOTA LA COLLA DEL JOC DE LECTURA, I ESPERO QUE L'ANY 2012 HI CONCURSI MOOOOOLTA MES GENT.
    UNA ABRAÇADA!!!!!!!!

    ResponElimina
  20. Bon dia família.
    Ara que tinc un momentet...
    doncs bé, ja us dic que penjaré el repte durant la tarda de dilluns dia 19 si us sembla bé. Ja tinc pensat el què, però no ho tinc a mà i com que estaré fora no m'hi puc dedicar.
    Mercè, a tv3 hi anem tota una colla de cotxes clàssics amb els qui fem ral·lis i passejades i és possible que actualitzem el marcador en directe a la tarda. Res, els passejarem per tv3 hehehe

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.