Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


diumenge, 4 de desembre del 2011

LA PROPOSTA DEL DIUMENGE (8 del matí)

Ja s'havia tret l'abric i ara s'ajustava la corbata davant del mirall, amb un gest distret, un xic precipitat, una mica insegur, com si el posat seriós de l'ajudant de cambra l'incomodés; feia pensar en aquells homes que no paren gairebé esment en la indumentària, es muden amb presses, i després s'estan tota la vetllada ajustant el corbatí que no para de moure's de lloc. Bo i mirant-me a través del mirall, em va fer un somriure tendre, amb galanteria, com si em volgués dir: "Sí, ja ho sé, estàs maquíssima. Potser ets la més maca de totes. Però això, per desgràcia, no et servirà de res. Es tracta d'una cosa ben diferent....".


Me'n vaig adonar just en el moment en que va sortir-me al encontre en un pont, després del setge. Tal com sona. Ara ja ho he dit en veu alta i, fixa't, no passa res. Tu ets aquí, a Roma, ajagut al llit d'una cambra d'hotel, fumem com xemeneies cigarrets americans, de la cafetera n'arriba l'olor del cafè, aviat es farà de dia, et recolzes damunt l'avantbraç i em mires. Blens de cabells amb brillantina et cauen sobre el front. I esperes que continuï parlant. Quins tombs tan meravellosos que dóna la vida. En fi, després del setge creuava un pont i de sobte vaig trobar-m'hi el meu home. Això és tot. Ni més ni menys.

POSSIBLES AUTORS:

Franz Kafka, Witold Gombrowicz, Elias Canetti, Sándor Márai, Czeslau Milosz.....

11 comentaris:

  1. Bon dia. Jo també m'he llevat ben d'hora, ben d'hora...i he trobat uns textos preciosos.

    Pregunto:
    -Per escriure el nom de l'autor haurem de posar dos accents?
    -El títol de la novel.la conté de tres paraules?

    ResponElimina
  2. Que matineres!

    El meu primer comodí: El pont que creua la noia, és sobre el Danubi?

    ResponElimina
  3. Bona nit!! jo de matinera res de res!!
    A veure jugo els meus dos comodins:
    1.- L'autor és nascut l'abril del 1900?
    2.- Te un llibre que el protagonista es converteix en un animal invertebrat?

    ResponElimina
  4. Bon dia!

    Començaré a contestar:

    Mercè: Si i si.

    Dolors A: Si i no.

    Lluna: Si i no.

    Diria que aneu força encaminades!

    Fins demà!

    ResponElimina
  5. És La dona justa, de Sándor Márai?

    ResponElimina
  6. Bé, no sé si té gaire sentit tenir el Joc aturat tot un dia...

    Efectivament, Dolors, és La dona justa de Sándor Márai.

    Vaig estar més estona jo, buscant una bona proposta, que vosaltres a encertar-ho!!!

    Endavant Dolors!!

    ResponElimina
  7. Ui Dolors, m'has guanyat per una hora!
    Hauria fet la mateixa aposta però per no perdre l'ocasió aposto per L'última trobada de Sándor Márai.

    ResponElimina
  8. Amb les noves normes no queda clar si es pot donar la resposta de les afirmacions sense deixar passar 24 hores, jo penso que llevat no fer l'afirmació amb contundència, o sigui: jo ho afirmo que és tal... tal, no es pot donar la afirmació per bona, per tal caldria esperar un dia i metre estant si algú que no sigui qui ha penjat els textos vol dir-hi alguna cosa o fer alguna aportació confirmant la aposta estaria bé. Que us sembla?

    De moment jo vaig triant el nou text.

    ResponElimina
  9. Dolors i Núria. Si, jo també entenc que s'hauria d'esperar un dia tot i que, si és tan clara la resposta ja ningú provarà de fer una altra afirmació.
    M'he adonat que quan l'obra és de més temps enrera és més difícil endevinar-la.

    ResponElimina
  10. Jo hi estic d'acord. Però, què faig? Demà al matí torno a donar la resposta de la Dolors per bona?

    Perdoneu pq sóc jo la que em salto les normes més sovint! Ja procuraré ser més disciplinada, però quan he vist que tan la Dolors com la Mercè ho tenien tan clar, paff!!! jo també m'hi he llençat de cap...

    Bona nit i fins demà!!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.