Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dijous, 15 de març del 2012


Entrada dijous a quarts de dotze

L'entrada d'avui no és una entrada com qualsevol altre, avui hi posaré un fragment del “Testament a Praga” de la Teresa Pàmies, que abans d'ahir ens va deixar, així farem un petit homenatge a aquesta escriptora, compromesa políticament i ferma defensora de la dona, I donarem un descans al joc, que ja no desperta l'interés del principi o  potser hem esgotat els llibres que teníem pensats per participar-hi.
Permeteu-me una recomanació:  LLEGIU!. Llegiu molt i així, potser,  més endavant ens retrobarem i compartirem noves lectures i en suggerirem d’altres. Aquesta pausa ha de servir per mirar-nos l'estol de llibres que han sortit al joc i ens han estat recomanats.


Fagment de "Testament a Praga":

Avui, quan penso en aquella dona que fou la meva mare, m’adono que les dones poden ser més valentes i humanes que els homes i que, sense instrucció i tot, com era el cas de la meva mare, tenen la saviesa que potser els dóna llur condició de mares, o sigui: tenen un d’aquest secrets que la natura no descobreix mai, però que posen a flor d’aigua quan fa falta. Dones com la mare podrien governar un poble i dur-lo ben lluny; així considero jo la meva mare després de tants anys d’haver-la perduda.
 

8 comentaris:

  1. Crec sincerament que el JOC DE LECTURA, ha estat un èxit: el 2011 varem proposar uns 80 títols, i en el que portem d'any ja n'hem proposat uns 23... Potser sí que cal fer un parèntesi i pensar si hi ha altres maneres de fer de la lectura el nostre nexe d'unió.
    Ens hem de felicitar per molts motius: Els qui ho varen organitzar, han demostrat que saben organitzar..., els que hem participat hem demostrat que som bons lectors..., i, potser el més important d'una colla de gent inconnexa n'hem fet un grup d'amics...
    Dolors A: Continuarem llegint molt i sempre amb la il·lusió de poder comentar-ho amb algun amic de la colla. I amb l'esperança de nous projectes, sempre amb la intenció de fomentar la lectura i de passar-ho bé.

    ResponElimina
  2. Carai! M'he despistat un quan temps, perseguint les hores i amb dies cada cop més curts i, de cop, em trobo amb el parèntesi del joc.
    Demano disculpes per no ser-hi prou i, sobretot, us agraeixo el gavadal de lectures que m'heu descobert. Ah! Si. I per fer-me un xic més modest. Jo creia que ja no em quedaven llibres per llegir i me n'heu dat tants que no me'ls podré acabar mai.
    Ens veiem tot perseguint llibres,
    Lluís

    ResponElimina
  3. Ara veig que teniu raó. El Joc ha donat molt de si. Ha estat un encert de la iniciativa de la Dolors que l'hem secundada, l'hem disfrutada i ens n'ha sorprès l'èxit.
    Estarem alerta, doncs de noves propostes.
    Pel que fa a Teresa Pàmies , quina donassa! a mi, a més de Testament a Praga també em va agradar molt Dona de pres.
    Fins sempre, lectors i lectores, ara ja amics i amigues.

    ResponElimina
  4. Amics i amigues.
    Entre tots l'hem fet possible i ens en congratulem.
    Anem estudiant si és possible de tirar endavant una lectura compartida. O veure si entre tots, trobem la manera de seguir a la red i emprant els llibres com a fil conductor.

    ResponElimina
  5. Hola,
    Com que em bullia la sang de veure com els senyors de Google afegien el domini .es d'Espanya als seus blocs, he variat el codi de la plantilla per a fer-lo desapareixer. Una cosa és deixar de jugar i l'altre és que el jocdelectura resti sota aquest infaust domini.
    Com deia aquell, perdoneu, però algú ho havia de dir.
    I, per acabar aquesta intervenció, un poema de J.V.Foix pel dia internacional de la poesia (que és demà-passat):
    http://toies.files.wordpress.com/2009/12/redefinitiu-foix.jpeg"

    ResponElimina
  6. Hola, ultimament hi he parat poc per aquí i em sap greu però també fent una mica de repàs al que ha donat de si el joc, sóc del parer d'en Lluís que me n'heu donat tants que no els podré acabar mai!!!
    Espero que només sigui un parentesi, per rependre amb més ganes i més llibres ven aviat i si no és amb el mateix format dons un altre, però cal que continuem en contacte.
    Una abraçada a la Dolors A. que va tenir la gran idea, i que segur en barrina alguna altre, i una abraçada a totes i a tots els que ens hem anat trobant en aquest espai!!!

    ResponElimina
  7. Hola família.
    Jo fa dies que no toco ni quarts ni hores hehehe !
    I confesso que també m'he de sumar als que ara tenen una llaaaaaargaaaaaaa llistaaaaaaaaaaaaaaa de llibres per llegir.
    M'estic plantejant pre-pre-pre-pre-pre-jubilar-me hehehehe
    Res, que espero veure-us ben aviat! Una abraçada.

    Per cert, Lluís, si m'expliques com treure l'ES final del meu bloc t'ho agrairia moltíssim! Fins aviat!

    Dolo

    ResponElimina
  8. Hola Dolo,
    Jo ho vaig trobar al final d'aquest article de vilaweb: http://www.vilaweb.cat/noticia/3995630/20120317/desconcert-xarxa-lespanyolitzacio-dominis-blocs-blogger.html

    Salut

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.