Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


divendres, 6 de maig del 2011

UNA NOVA PROPOSTA

M'ho va explicar temps després d'estar ingressat per commoció cerebral i fractura de costelles a conseqüència de la caiguda a l'escala. Ens hem fet amics. Ha trigat a deixar-me llegir el què havia escrit el dia que ens va veure per primer cop. No me'n vaig riure pas, com ell temia, sé que m'ha salvat la vida, d'una forma certament original.Però em sembla que fa veure que, de l'actuació clau, no se'n recorda. Trobo elogiosa la descripció que fa de mi; a més, diu en mitja pàgina allò que jo segurament hauria necessitat anys per entendre.

Ell és un jove molt moré de pell, de negres cabells llisos. No gaire alt, prim. Devia anar vestit, samarreta i pantalons, com la majoria de persones de la seva edat, però jo no recordo gens què portava posat; del que estic segur és que no duia cap bossa o cartera o objecte visible. Tan sols el diari, fins que va deixar-lo esmunyir i va caure al terra del vagó, a frec de les meves sabates.


POSSIBLES AUTORS:

Carme Riera, Maria Barbal, Silvia Alcàntara, Anna Tortajada, Àngels Gardella, Sílvia Soler....

22 comentaris:

  1. Hola a tothom!

    COMENTARI SOBRE LA RUTA LITERARIA DE DEMÀ:

    En Xavier i jo marxem amb cotxe i tornem a ben dinat. Si algú està interessat en compartir el viatge, que es posi en contacte amb nosaltres. Telèfon: 938800070.

    ResponElimina
  2. Hola: Jo aniré i tornaré en tren perquè vindré amb una amiga que s'hi afegirà a Centelles.
    Així que deixaré el cotxe a Balenya; si algú vol venir amb mi tinc 2 places lliures.
    Fins demà.

    ResponElimina
  3. Bona tarda,
    Ja som a casa, el dia ha estat rodó, ruta literària conduïda per la Maria, que ha estat magnifica, el lloc on hem dinat, la exposició.... el Barça guanya dos a zero...

    Anem per feina. L'autora va néixer a Figueres?

    ResponElimina
  4. Hola a tothom!

    Tens tota la raó Dolors: un dia rodó!

    L'autora no va néixer a Figueres.

    ResponElimina
  5. Hola noies i noi. Jo també sóc de l'opinió que el dia ens va sortir rodó en tots els aspectes. M'ho vaig passar d'allò més bé i la meva amiga també.

    Vaig a la nova poposta de la Nùria. L'autora és de Terrassa?

    ResponElimina
  6. Hola Carme! Ja estem en marxa? L'autora no és de Terrassa.

    ResponElimina
  7. Dolors, El meu ordinador no és gaire potent i les fotos de l'exposició que has penjat al joc de lectura fan que quan hi entri per jugar, em costi molt. Me les puc descarregar i treure d'aquí?

    Núria, l'autora de la teva proposta és la mateixa que va escriure "Pedra de Tartera"?

    ResponElimina
  8. Carme, no sé si es pot fer només treure les fotos al teu ordinador, a mi em sembla que no, de tota manera quan en Lluís, estigui més calmat li preguntarem.
    Espero que la Núria et contesti per eliminar autores, ja que ja he gastat una pregunta i val més que m'esperi, de tota manera amb sembla que no és Maria Barbal, ja que en els dos paràgrafs no hi ha cap mot que sembli del Pallars i a aquesta autora li agrada posar-ne, o pot ser que la Núria ho hagi vigilat molt.

    ResponElimina
  9. Hola a tothom! Carme, Dolors:

    L'autora de l'obra és, efectivament, la Maria Barbal. Els dos paràgrafs que he penjat no ho semblen d'ella, però bé ens hem d'anar polint, oi?

    ResponElimina
  10. Bona nit,
    Núria, així que sí, que has escollit el text que no hi entrés ni un molt del Pallars, molt bé.
    És la seva segona novel•la?

    ResponElimina
  11. Hola,

    doncs no, no és la seva segona novel-la!

    ResponElimina
  12. Bona tarda,

    Jo també confirmo que el diumenge va ser un dia fantàstic.

    Pel que fa al títol, podríem dir que està format per dues paraules, una que ens agrada i l'altra que quan més passa el temps menys ens agrada recordar?

    Per si no m'he sabut explicar potser serà més concret si demano una altra cosa: es va publicar a Edicions 62 el 2003?

    ResponElimina
  13. Bona tarda,

    Imma, per la data de publicació, intueixo que penses en "Bella edat". Doncs no, no ho és.

    S'ha de continuar buscant!!!!!

    ResponElimina
  14. Carme, espero que l'ordinador ja et vagi més bé, no eren les fotos, era el text. Sort d'en Lluís ja que a mi també m'anava molt a poc a poc.

    M'arrisco a un títol, és carrer Bolívia?

    ResponElimina
  15. Gràcies pels teus comentaris, Dolors. Ara m'espero que et contesti la Núria abans de proposar res més.

    ResponElimina
  16. Hola, bona nit!

    Dolors, no és "carrer Bolívia".

    ResponElimina
  17. Hola a tothom, feia dies que no entrava, i Dolors no m'ha pas costat entrar-hi, he llegit el text i m'ha fet pensar en "País íntim" de la Maria Barbal, és un dels llibres que m'han agradat. Aquesta és la meva proposta!!!


    Molt bé per diumenge, els comentaris que he anat sentint i llegint no poden ser millor.

    ResponElimina
  18. Hola! Sembla que això ja funciona! Bé!!!

    Doncs ara em disposo a publicar un comentari, que crec necessari per continuar amb la proposta literària que ens ocupa, i que desde ahir em balla pel cap.

    He anat repassant tots el comentaris i veig que cal fer unes consideracions. L'obra de la Maria Barbal consta de novel-la, prosa, relats breus...
    I això val la pena tenir-ho present!
    I jo no ho he tingut gaire present, perquè sempre he parlat de la "nove-la", quan el que havia de fer es parlar del llibre.
    Els aclariments que calguin, en referència al que he comentat, penso que no han de contar com a comodins. Que en penseu?

    ResponElimina
  19. Hola a totes/tots! Ja soc aquí de nou.

    A veure Núria. Es tracta d'un llibre de contes, de l'any 1994, de la Maria Barbal?

    ResponElimina
  20. És el seu últim llibre de narrativa, publicat l'any passat?

    ResponElimina
  21. Hola a tothom!

    Benvinguda Maria, no es tracta de cap llibre publicat el 1994.

    Lluna: Efectivament, és el seu últim llibre de narrativa, publicada el 2010, "La pressa del temps".
    Ja pots penjar alguna obra d'aquelles a les que ens tens acostumats, i que ens fan anar de corcoll, de biblioteca en biblioteca....

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.