Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 18 de gener del 2011

Mare, mare! Per què no m'has estimat una mica? Per què no t'hi has fixat, en la meva persona? M'hauries fet tant de bé! O no: potser ara seria un altre adaptat, un més del ramat. La felicitat, o l'ambició, com en el cas d'en Xavier, ens estupiditza. T'he necessitat tant, mare! Però no creguis que això és un retret: tu no en tens la culpa. És una cosa de la teva naturalesa: no has nascut per a estimar, sinó per a ésser estimada.
Voldria que em recordessis. Alguna vegada almenys. O que miressis amb aquella mirada que em deus una foto meva. O que, encara, m'estimessis, almenys com estimes les teves flors.
Adéu, mare. No ens veurem més. Rep una abraçada del teu fill. Jordi




"Em canviaré cada dia el color de les calces: dilluns, salmó; dimarts, blau; dimecres, crema; dijous, blau fosc; divendres, blanc; dissabte, negre; i diumenge, vermell. Si em veiés en Llorenç! En tinc tres dotzenes. No, trenta-cinc. Ara tots els calaixos de la còmoda són meus. Abans només en tenia mig. Clar que tampoc no tenia gaire cosa a ficar-hi....



Com a possibles autors o autores: Carles Sentís, Maria Barbal, Emili Teixidor, Isabel-Clara Simó, Baltasar Porcel, Maria de la Pau Janer....

(Perdoneu els que heu vist l'altre text no em va quedar que només era de literatura catalana, demano disculpes!!)

12 comentaris:

  1. Es tracta de País Íntim de Maria Barbal.

    Xavier Carol.

    ResponElimina
  2. Pregunta sobre el repte del 18 de gener.
    És una dona l'autora del llibre?

    ResponElimina
  3. Lluna, és "Amor meva" d'Isabel Clara Simó?

    ResponElimina
  4. És l'Isabel-Clara Simó però no és "Amor meva"

    ResponElimina
  5. És "T'imagines la vida sense ell?" de la Isabel Clara Simó?

    ResponElimina
  6. No. Us dono una petita pista, amb aquesta obra va guanya el Premi Víctor Català

    ResponElimina
  7. Es "Es quan miro que hi veig clar", que va guanyar el premi Víctor Català del 1978?

    Xavier Carol.

    ResponElimina
  8. Pel que es veu la pista ha estat definitiva!!!
    ENHORABONA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.