Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 11 de gener del 2011

Descalç i llagat hi vaig arribar un dia d’octubre del 1892.
Barcelona em va atordir. No em pensava que fos tan gran. Carruatges i soroll, gentada pels passejos, files de fanals, abundor d’establiments. Enterrament amb carrosses plenes de sedes negres i rengleres de cavalls i capellans i escolans i corones de flors grosses com rodes de carro, i el dol que s’allargava amb tartanes i una multitud a peu que desfilava durant mitja hora; jo no sé si per cada mort feien allò. Els grandiosos mercats estaven resseguits de parades de verdures i fruites, de carn, de peix, de cistelles d’aviram. Vedelles senceres en canal penjant dels ganxos, barrils d’arengades premsades, bacallans secs, muntanyes de taronges. Tot era diferent dels pobles.





En aquells moments, la pugna política a Catalunya corria a càrrec dels regionalistes de dreta i els republicans d’esquerra. Els altres imprecisos partits a penes comptaven, per més que cridessin molt, com Lerroux, que, amb la seva campanya anticatalanista, anticlerical i antiburgesa, havia fet gala d’una imatge antitot que havia espantat, com si el seu projecte només consistís a convertir en una carcanada l’urbs plena de catalans, de capellans i de burgesos. Les eleccions a diputats provincials del mes passat les havien guanyat àmpliament els regionalistes de la Lliga. Aquell any també els havia votat jo, potser per la seva neutralitat en el plet Monarquia-República. Diria que les neutralitats capten sempre els ciutadans freds que acudeixen a les urnes en compliment d’una disposició.





Possibles autors: M. Dolors Farrés, Jordi Sierra i Fabra, Lluïsa Forrellad, Emili Teixidó, Alfred Bosch.

11 comentaris:

  1. Pot ser "Foc latent" de la Lluïsa Forrellad?

    ResponElimina
  2. És "Foc latent" dd la Lluïsa Forrellad. Felicitats a la Maria, i el recomano a qui no l'hagi llegit.
    Núria Llinàs

    ResponElimina
  3. Jo anava per un altra autor, pensava amb Alfred Bosch.
    Per cert, Pedra de Tartera s’escenifica al Teatre Nacional, a la sala petita, algú l’ha vista? el 9 nou aquesta setmana sorteja dues entrades pels subscriptors.

    ResponElimina
  4. Jo no l'he vist i m'agradaria. Ens hi podriem animar, oi?

    ResponElimina
  5. Se suposa que ara jo he de posar el fragment del llibre oi? dons algú em podria explicar com es fa això si us plau??????

    ResponElimina
  6. Ui, quin ritme que portem! Quan hi entro ja l'han endevinat! Amb tot, no coneixia pas Foc latent ni potser Lluïsa Forrellad i ja m'he proposat llegir-lo perquè els dos fragments que has triat prometen molt.

    ResponElimina
  7. Doncs si Maria, ara et toca a tu.

    Per fer-ho, hem de clicar a dalt a la dreta ACCEDER o NOVA ENTRADA i ens surt un requadre on podem escriure, corregir, posar i treure, etc. En acabar cliquem a baix on diu PUBLICA UN MISSATGE i ja està.

    ResponElimina
  8. Jo he trucat per si em toquen entrades al sorteig, sinó, hi podem anar igualment, qui s'hi apunta?

    ResponElimina
  9. Jo m'hi apunto, si és que el dia que hi aneu m'ho puc combinar.

    ResponElimina
  10. De la lista d'autors que proposes, només Carles Sentís és català (les regles del Joc diuen autors catalans) Si és Carles Sentís, l'obra podria ser L'instant abans del 36.

    ResponElimina
  11. Bé el que havia endevinat és de la Lluïsa Forrellad, però la Maria m'ha passat la mà per la cara. Esperaré que faci públiques les noves pistes. A veure si tindré sort.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.