Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimecres, 23 de febrer del 2011

L’Antigua vivia sola a la casa familiar d’Arroyo del Càñamo, un casalot de pedra amb mitja dotzena d’habitacions, de manera que quan anàvem al poble ens hi instal·làvem i havíem de sotmetre’ns al seu mandat. Jo solia resignar-me a complir les normes de la convivència dins de la casa, fins i tot les que em semblaven innecessàries, com una llarga benedicció de la taula o l’absència de televisió i de música per Setmana Santa, però em negava a complir també les seves exigències fora de l’àmbit domèstic.

Giro la cantonada de casa caminant molt lentament, arrossegant els peus, les mans a les butxaques, el cap cot. Em ficaré al llit i provaré de dormir per aclalrir una mica les idees. Però gairebé ho tinc decidit: demà he d’aconseguir parlar un moment amb la Maria per dir-li que no pateixi, que la deixaré tranquil·la.Que tot això nostre és probablement un error….vull dir que és massa complicat. Les probabilitats que surti bé són poques, poquetes….poquíssimes.

Possibles autors o autores: Carme Riera, Mª Mercè Roca, Vicens Villatoro, Silvia Soler, Sergi Pàmies, Silvia Alcàntara

19 comentaris:

  1. M'adono que parlo "d'autors" en lloc de fer-ho en singular. Perdoneu la meva errada. Us asseguro que la novel·la que he escollit no està escrita a quatre mans.

    ResponElimina
  2. Un comodí: La segona lletra del cognom de l'autora és una o (ex: So)?

    ResponElimina
  3. Mercè! Quina idea més bona! No hi havia pensat en aquest tipus de preguntes...
    Ja ho dic jo, que aquest joc ens farà molt més enginyosos. Es fantàstic!

    ResponElimina
  4. Hola Mercè, Us ha endevinat. La segona lletra es "o"...i vas tancant el cercle.

    ResponElimina
  5. Alguna de vosaltres sap perquè surt un símbol que sembla una galleda d'escombraries al costat de la data dels meus comentaris?

    ResponElimina
  6. Hoal Carme,
    El simbol aquest que comentes només el veus tu. De fet, a cadascun de nosaltres ens apareix el simbol en els nostres comentaris. Si fas click damunt de la galleda, esborres el comentari en qüestió.
    Seguim jugant,
    Lluís Mauri Sellés

    ResponElimina
  7. Hola Carme! A mi també em passa això de la galleda i no en tinc ni idea del que és, però no m'agrada gens... Ho preguntaré a en Xavier a veure si ens treu el gat del sac. Ja et diré alguna cosa...

    ResponElimina
  8. Hola, Intentaré afegir-me la joc. No sé si m'en sortiré, aneu molt llençats.

    L'autora és nascuda a Portbou?

    ResponElimina
  9. Bona pregunta. No l'autora no va nèixer a Portbou.

    ResponElimina
  10. Ara volia fer un comentari, i m'he adonat que no anava be, i al tirar-lo a la paperera també hi he tirat el que havia fet abans.

    ResponElimina
  11. És l'últim que ha publicat Silvia Soler?

    ResponElimina
  12. La cosa va que vola i, a part que ens aporta interessos de lectura, de consultar editorials i bibliografies n'aprenem molt, oi?. Això és una alfabetització completa i Actual! Que bo!

    ResponElimina
  13. Com que la Dolors no diu res, faig una aposta:
    És "Una família fora de sèrie" de Silvia Soler?

    ResponElimina
  14. Si Dolors, em sembla que és l'últim que ha publicat.
    Enhorabona Mercè, una vegada més l'has endevinat. Tal com dius la meva proposta de novel·la era "Una família fora de sèrie" de Sílvia Soler. Si no l'heu llegida us la recomano. Es com un "divertimento" i t'ho passes molt bé. Una caricatura de les parelles actuals fetes de divorciats amb criatures i de famílies de procedència molt diferent.Si no el trobeu a la biblioteca jo us l'ha puc deixar.

    ResponElimina
  15. Ai que bé. Sí que pot estar bé Carme, el buscaré.
    Dolors, tinc una mica de mala consciència perquè estaves a punt de dir-lo i vaig esperar... Al final em va semblar que en casos així hem d'anar a competir de debò, oi?
    Demà en posaré un de molt divertit.

    ResponElimina
  16. Mercè, no en tinguis gens de mala consciència, seguint les normes gambi (està bé aquesta paraula?) qui pugui.

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.