Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dilluns, 28 de juliol del 2014

NI UN PAM DE NET

Què en penseu de Jordi Pujol?

10 comentaris:

  1. Ja tens raó ja! NI UN PAM DE NET, jo penso que la justícia ha d'actuar i ell ha de pagar amb els interesos corresponents com qualsevol de nosaltres. De tota manera quina vergonya! Tant presumir d'honestedat i ha de marxar per la porta del darrere i amb el cap cot.
    Jo penso com es poden fer tants diners?
    Tots els polítics han de fer declaració de béns en entrar amb un càrrec i cada dos o tres any controlar que no augmentin escandalosament, perquè jo també dubto de que sigui l'herència del seu pare

    ResponElimina
  2. Jo també estic molt empipada. Primer va ser "dolor", com si passes un disgust gros. Ara ja estic "emprenyada"... Hi jo que patia per ell quan li anaven sortint coses dels fills, pensant i comentat el disgust que debia tenir un home tant recte... Que més s'ha de veure... De tota manera cal que ho apartem depresa del proces independentista. Pero crec que el mal ja està fet.
    no se....

    ResponElimina
  3. Jo n'estic molt trista. D'ençà de l'enregistrament de La Camarga es va poder comprobar l'abús del fill gran de Pujol i la porquería de molts polítics. Aquest coneixement i el que s'investigava devia donar força al PP sobre CIU i això es va mostrar a l'època del primer govern de Mas i la "geometría variable" que no tenia cap lógica política ni nacional. Sort que ho vàrem tombar amb la mani del 2012 i les leccions posteriors.
    Ara bé, jo no em suposava que la familia Pujol amagués el que ara ha dit el mateix pare i, a més, a la tardor tindrem el judici per Ferrovial i el Palau-Millet i el resultat de les investigacions sobre els fills.... A mi em dol per Mas que està compromès a totes i també pel Rull que em sembla un valor molt estimable en el món de la política catalana. Tot i que no els voto des del pacte del Magèstic em dol molt, ho sento, i temo que desanimi a molta gent a lluitar per un país més lliure i més net. Tant de bo que no perquè ara hpo necessitem més que mai.
    Jo voldria un aclariment de tot, els judicis que calgui i que Rull faci net remonti CDC.

    ResponElimina
  4. A mi en un primer moment em va saber molt greu, el primer que vaig pensar va ser: "Però com pot ser ell? el pare Pujol? després em vaig indihnar suposo que com la majoria de gent, però després crec que ho hem de deslligar del procés que està vivint el país, ells son una part molt petita de tot el conjunt, en la via catalana eren com a molt 3 metres dels 400 kilòmetres.
    Ara que cada vegada ho tenim més a prop més merda ens caurà al damunt. Deixem que la justícia faci la seva feina i sigui igual per a tothom, que qui la faci grossa o petita es faci responsable dels seus actes davant qui sigui. Nosaltres hem de tirar endavant. Que els arbres no ens tapin el bosc, nosaltres hem de seguir endavant. Hem de fer VIA amb la VOLUNTAT d'anar a VOTAR el proper 9 de novembre per aconseguir la VICTÒRIA que tots anhelem,

    ResponElimina
  5. Si, si, hem de demostrar que Pujol, el pujolisme, i CDC, no són sinònim de Catalunya. El que ha passat amb els governants de l'autonomia és historia de la Transició o sigui de la connivencia amb un estat que no ens vol com som. Nosaltres necessitem estat propi per ser el que som, i anirem seguint tots els passos i fent el que poguem fins aconseguir-ho. Per això més que mai a demostrar unitat i voluntat de país. I que demà Mas aguanti, que ja deu estar passant un mal tràngol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em va deixar de pedra. De totes maneres, la Lolos ja em dèia quan va sortir lo del seu fill gran i despres lo de les ITVs, que si ells actuaven així, la família no era aigua clara, els nostres pares ens vàren ensenyar a ser honrats abans que cap altra cosa i això et queda per la vida.

      Elimina
  6. Una cosa voldria afegir: referint-me a tots aquells i aquelles que diuen que això els fa desconfiar de "tots" els polítics. Com a la vida, n'hi ha de tota mena, els uns bons i altres dolents, uns nobles i altres estafadors, uns que creuen en les persones i altres que les utilitzen per els seus interessos personals. Però és clar allò que d'eia Joan Fuster: "La política, o la fas o te la fan". Així és que tots a fer campanya per la independència, l'onze de Setembre a la "Mani" i el 9 de Novembre tots a votar: si/si.

    ResponElimina
  7. Fàtima,

    Tens tota la raó del món. Avui mateix, en Xavier, ha parlat amb una persona que li ha dit que no pensava anar a votar pq estava decebuda de tots els polítics. En Xavier, quan sent això, s'enfila per les parets!! No ens hem de cansar de dir-ho i repetir-ho! Ens cal tot l'esforç per no deixar passar aquesta oportunitat!

    ResponElimina
  8. Us recomano l'entrevista d'avui a l'ARA al pare Hilari Raguer de Montserrat que i fa l'Antoni Bassas. És d'una alegria i una fe esperançadora en Catalunya i el seu futur. Però m'ha agradat el punt en què explica com Himmler, quan va passar per Montserrat buscant el Sant Grial, va visitar el museu i davan t una sepultura ibèrica que es veu pertanyia a un individu alt, llarg...Himmler digué: "Mieu, aquest és ari, els catalans són aris". I el pare Andreu Ripoll que li fèia d'intèrpret perquè parlava alemany, li va dif: "Els catalans no som de cap raça, som una barreja de reaces". No us sembla bonic això?

    ResponElimina
  9. Jo l'he llegit i l'he trobat molt interessant, una entrevista molt esperançadora com bé dius tu Fàtima. Aprofito per dir-vos que he acabat VICTUS en castellà, no em va emocionar però he de dir que ahir a la segona part de l'Acte Unitari, a l'espectacle que ens va oferir la Sílvia Bel, em vaig emocionar i son textos de l'obra d'en Sanchez Piñol, en català millora molt, no molt moltissim. Va ser un gran espectacle, llastima que hi havia poca gent!!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.