Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dimarts, 14 de juny del 2011

I POTSER LA DARRERA PROPOSTA D’AQUEST CURS....

Tot just feia un mes que havia entrat a treballar a la fàbrica i que l’havia esperada a l’hora de sortir. Li havia portat un poema. A partir d’aquell dia, cada tarda li’n portava un. Eren rodolins i li feien gràcia. Un dia li va regalar un dibuix de la seva cara, ben bé la seva mateixa cara, però amb els cabells deixats anar. Ella sempre els duia recollits, però ell l’havia dibuixada amb els cabells deixats anar i semblava, mirant aquell dibuix, que haguessin tingut alguna intimitat. Va amagar-lo al fons de tot de l’armari perquè ningú no el veiés i pogués pensar una cosa que no era.


Va dibuixar unes roselles i, més enllà, uns botons d’or; a peu de bosc una mata de romaní florit. Va aclucar els ulls i va intentar distingir el cant del rossinyol del cant de la merla; va sentir un reietó i, quan s’acostava al rec, va escoltar els tòtils i les granotes. Va dibuixar una branca d’heura arrapada a una roca i va collir unes violetes que es va posar al trau de la brusa. Tot el matí va estar regalant-se en els pensaments del seu amor. Va dibuixar per a ell, va caminar per a ell, va reposar per a ell i va somriure per a ell, i, si ell l’hagués vista, s’hauria adonat que per a ell es tornava més bonica.


POSSIBLES AUTORES:

Sílvia Soler, Maria Mercè Roca, Àngels Gardella, Núria Esponellà, Maria Barbal, Assumpció Canatalozella.....

36 comentaris:

  1. Que teniu problemes per entrar al blog?, està molt parat.

    ResponElimina
  2. Contestant a la Dolors, no és l'autora més jove!

    ResponElimina
  3. Hola, bona nit!

    ....i la més gran tampoc!

    ResponElimina
  4. Estic 3 a 3, a 3 autores les conec i a 3 no estic molt peix aquest cop i faré servir un comodí per dir alguna cosa, és la Núria Esponellà?

    ResponElimina
  5. A veure si puc entrar!

    L'autora és l'Àngels Gardella?

    ResponElimina
  6. Bona tarda!
    Efectivament l'autora és l'Àngels Gardella.

    ResponElimina
  7. Hola podria ser "El professor de dibuix"?

    ResponElimina
  8. Hola a tots!
    És "El professor de dibuix" de l'Àngels Gardella.

    Em sembla que ara ja toca començar a parlar del sopar del 8 de juliol. Jo per part meva m'encarrego de les postres. El que voldria saber, ja que pel que sé no passarem de 8 o 10 persones, si tot el tema d'estovalles, plats i gots ho voleu fer de plàstic o bé ho fem normal. A mi tan me fa, el que digueu està bé. Un altre tema que hauriem de deixar clar és el de les begudes. Jo pensava amb vi negre i cava per les postres, i que no falti aigua. Del cafè i les infusions ja me'n ocupo jo.
    No ens ha de preocupar el temps. Si fa bo (i millor que en faci) o farem a fora. Si fa mal temps tenim un celler que hi estarem de primera! Si la calor apreta, i algú es vol banyar, només cal que dugui el banyador....
    Bé ja em direu com us voleu organitzar, i de que més voleu que m'ocupi....

    ResponElimina
  9. Bona tarda,
    És molt interessant parlar del sopar.
    Jo penso que el servei pot ser d'un sol ús, el que podríem posar les copes de xampany de vidre. El cafè també pot ser de termos i cal que t'ocupis de tantes coses.
    Ho fem tot fred, oi?
    Si algú té un plat estrella que ho digui.
    Ja anirem parlant

    ResponElimina
  10. Llegint el meu comentari m'adono que en lloc de dir: cal que t'ocupis, volia dir: no cal que t'ocupis de tantes coses.
    Encara no domino el nou servidor per corregir-ho

    ResponElimina
  11. Hola a tothom, em sap greu, jo pensaba que habiem quedat que el sopar era el dia 9, no sé ben be perquè, i el 8 ja el tinc compromés amb un altre sopar, com que segurament nosaltres acabarem abans en tot cas vinc a treure el cap si encara hi sou. Em sap greu, dies enrera ja vaig demanar que algú em confirmés si era el dia 8 o 9 i com que ningú va dir res vaig suposar que era el 9.

    ResponElimina
  12. Bona nit a tothom!

    Lluna: em sap molt greu que no vinguis, i encara més que no ens entenguéssim amb las dates! De totes maneres si pots fer una escapadeta, estarem contents!

    Parlant del sopar:

    Si algú es pot encarregar del cafè si que ho agrairé, perquè tinc una cafetera per a dues tasses i es un rollo...

    Per les infusions no cal patir!

    Copes de cava: Cap problema!

    Estovalles, plats, gots.... de paper! Si a algú li fa il·lusió portar-ho, que ho faci. Si no jo puc encarregar-me'n perfectament.

    Postres: Jo pensava fer 2 o 3 pastissos, per poder fer una mica de tast. I perquè n'hi hagi de diferents gustos!

    Ja anireu dient les vostres propostes!

    ResponElimina
  13. Hola a tothom, De retorn de Mallorca veig que ja teniu força endegat el tema del sopar.
    Jo si voleu porto vi negre i alguna cosa de primer plat. També puc venir amb la cafetera nespresso i les càpsules corresponents i fem cafè a la carta. A més, tinc un termo gros que hi podem posar aigua bullint per fer les infusions. Us sembla bé?

    ResponElimina
  14. Hola, bona nit!
    Carme: Referent al primer plat, potser t'hauries de posar d'acord amb la Dolors. Pel demès, per part meva m'està bé, però el termo per les infusions ja en tinc jo a casa, i no cal que vagis tan carregada!
    Ja anirem parlant!

    ResponElimina
  15. Bé, jo em puc cuidar... de comprar els guarniments per la taula, estovalles, tovallons, gots, plats....
    I també puc fer una plàtera de canapès. (no sé si hi ha cap llibre que pugui relacionar els canapès) tan fa, oi?

    ResponElimina
  16. Hola!
    Ja no em recordava de que el que féssim de menjar tingués a veure amb alguna lectura....
    Això ho posa més complicat, que divertit!
    Vaig a repassar llibres.....

    ResponElimina
  17. Ai, jo no ho sabia que el plat havia d'anar lligar amb alguna lectura...uf, ara si que hauré de trencar-me les banyes en els llibres.
    D'acord, Núria. Ja portaré la cafetera, les càpsules i el vi.

    ResponElimina
  18. Bona tarda,
    Aquest matí no m’anava Internet, ahir vaig posar el comentari sense haver llegit totes les entrades, només havia llegit la de la Carme.
    Amb sap molt greu que la Lluna no pugui assistir al sopar, (ja no va poder venir a la ruta literària) però que hi farem!
    Lluna.. en tindràs d’organitzar alguna tu i així tries el dia.
    Si us inspireu amb alguna lectura millor, i sinó ... podeu portar algun fragment que parli de menges, algun poema... o qualsevol cosa que ens animi la vetllada.
    Núria, no et passis amb els pastissos que... ja tenim una certa edat!

    ResponElimina
  19. Hola! He estat fora i no he pogut obrir el blog des de fa una setmana. No conec pas res de l'autora i, per tant, passo a parlar del sopar:
    Volia portar escalivada amb anxoves, Que us sembla? Si es repetit o voleu que porti alguna cosa més elaborada, més propia de segon plat ho dieu i proposaria un rosbif macerat amb herbes.
    El que portaré segur, sera Raspall de Pere Calders, per fer-ne lectura.

    ResponElimina
  20. Mercè, fes el que et vingui de gust fer, com que serà tot fred, ho podem posar tot a taula i que la gent agafi el que vulgui. Tipus bufet.
    Us sembla bé?

    ResponElimina
  21. Hola!

    Jo també també m'ho sembla que ha ser un sopar tipus bufet!
    El que jo no sé es quants serem. Algú ho sap? Aniria be de saber mes o menys qui vindrà, fins i tot per saber la quantitat del menjar, no?
    Mercè, les dues propostes que fas són molt llamineres, així que tu mateixa!
    Referent a les postres, com que me'n encarrego jo sola, us deixo amb la incògnita...
    Continuarem parlant-ne!

    ResponElimina
  22. Bona nit!
    Aquests dies he anat amunt i avall i no he tingut temps d'entrar.
    Jo penso que pel sopar, esperaré el dia cinc, quan torno del viatge, i veure quin plat va més fluix, si el primer o el segon. Així em serà més fàcil decidir. I segur que estaré més inspirada que ara.

    xao...xao...

    ResponElimina
  23. I en Lluís de Gràcia que hi podrà ser al sopar? El trobarem a faltar si no ve...Dolors, tu que tens el seu mail, fes-li un toc.

    ResponElimina
  24. Bon dia,

    Dissabte sopar a la fresca.

    La Núria fa els postres, la Dolors, parament de taula i una plata de canapès; la Carme la cafetera i... a veure si diem que farem, o que sigui sorpresa.
    Es que ja tenia el mono de posar-me en contacte amb vosaltres.
    "Va agafar figues, l’al•lot, figues rodones i clivellades, de polpa olorosa, color de carn. Trencava ametlles i ficava el bessó dins una figa. Es menjava, meravellat, aquella mescla dolcenca i cruixidora.
    Portaré unes quantes figues i provarem aquesta menja

    ResponElimina
  25. Hola!

    Que be que la Dolors hagi dit alguna cosa! Jo també tinc el mono....

    A mi em sembla, que si que hauriem de dir que portarem, almenys si es primer o segon plat, per anar una mica més orientats!

    Dolors, aquesta menja tan deliciosa de què ens parles, ja la preparava el meu avi! I t'he de dir que és boníssima!

    Em fa una il·lusió aquest sopar!

    Ah! En Xavier portarà unes croquetes de bacallà....

    Fins aviat!

    ResponElimina
  26. Jo també tinc mono, de veritat i ja tinc triat el repte pel curs vinent...!quan em toqui!
    Al sopar,finalment portaré escaixada de bacallà amanida, ben fresca perquè la Dolors em va dir que la Imma portaria escalivada amb gambes. Potser vindrà la meva amiga de Barcelona, l'Anna Folch (va estar amb nosaltres a la ruta Rodoreda) i l'hi ha fet molta il·lusió la proposta i tornar a estar amb els del Joc.
    Ja falta poc!!
    Núria, has de presidir la taula. Ja tens a punt la intervenció?

    ResponElimina
  27. Hola!

    A veure, el sopar no es divendres dia 8? Repassant els comentaris veig que la Dolors diu: el dissabte sopar a la fresca!, i nosaltres teniem entès el dia 8.

    Per altra banda, encantada de presidir la taula, però això de la intervenció.... ja ho veurem!!!

    Els del temps diuen que el temps jugarà a favor nostre!!

    ResponElimina
  28. Bona nit,
    Núria ja ho tens ben entès ja, que és el divendres, em vaig despistar, ja no sé quin dia visc.

    Jo també he convidat a la Sunsi, i segurament sí que vindrà. Com més serem més riurem.

    A quina hora us sembla de trobar-nos? A quarts de nou?

    ResponElimina
  29. Bon dia!

    Referent a l'hora de trobar-nos, si no faig anar malament a ningú, m'aniria be a les nou, senzillament per poder deixar a la meva mare arreglada, desprès ja se'n cuidaran les meves filles!

    ResponElimina
  30. Hola, bona tarda, he vist que esteu preparant un sopar ...
    algú em pot donar la informació? dia, hora i lloc? I si m'anés bé de venir, caldria que porti alguna cosa (no sé ni m'agrada cuinar, ja aviso!)
    A reveure!

    http://elstrencaclosquesdeladolo.blogspot.com/

    ResponElimina
  31. Bona tarda a tothom!

    Com estava previst, ja he retornat del creuer.
    Eslovènia, Croàcia, Itàlia... fabulós!

    Bé, anem pel que interessa ara, que és el sopar.

    Que us sembla si porto uns "calamarsets" saltejats?
    És clar, això si en trobo de macos el mateix dia. Si no, ho canviaré i llavors serà sorpresa.

    En quan a l'hora, Núria, a les nou, com dius, em va perfecte.

    ResponElimina
  32. Hola...
    què és això d'un sopar? quin dia i a quina hora?
    Si ho pogués combinar, m'agradaria molt compartir-ho amb vosaltres? Jo no sé, ni m'agrada, cuinar, però si cal protar alguna cosa ... Gràcies!

    ResponElimina

Respon a la pregunta mitjançant un comentari. Per enviar el missatge, has de premer la opció "Comentari de l'entrada"

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.