Lectura compartida:

El nostre objectiu és, primer de tot, compartir una lectura i al mateix temps poder donar l’opinió que ens mereix l’obra, els diferents personatges, si trobem que la narració va molt lenta o que s’estén massa amb les descripcions, o que el vocabulari és complicat, o que hi ha una frase que ens ha arribat al cor. En fi!...qualsevol cosa que ens agradaria poder comentar si tinguéssim alguna persona al nostre costat.

Que llegeixes?

Espai on podem penjar les lectures que, a part del llibre proposat com a lectura compartida, tenim entre mans; que ens han regalat; que tenim pensat de llegir per la recomanació d’un amic, etc.

Si l’has llegit: opina​;​si l’estàs llegint, també; si penses llegir-lo, demana opinió, o recomana'l si s'ho val.​

Som observadors? On pertany aquest tros de foto?


Partint d’un tros de fotografia i un petit text, hem de descobrir el lloc de Taradell on esta ubicada, quin significat o utilitat té o podria tenir. Es poden demanar pistes, quan s’hagin respost tres pistes es descobrirà un altra tros de foto. Si no s’endevina, una altra volta tres preguntes i així successivament fins que quedi descobert.

Procurarem que la foto estigui relacionada amb la literatura o a les arts en general.


dilluns, 22 d’octubre del 2012

L’ÚLTIMA TROBADA
Sándor Márai (Kassa, Hongria, 1900)
Dos homes se citen, després de quaranta-un anys de no veure’s, en un castell al peu dels Carpats, que en temps passats havia acollit soirées elegants i que els anys han convertit en el simple refugi d’un noble. L’un ha passat molt de temps a l’Extrem Orient, i l’altre no s’ha mogut mai de la seva propietat. Però tots dos han viscut esperant aquest retrobament i comparteixen un secret singular.
 
La lectura l'hem de començar la primera setmana d'octubre, i queda distribuïda de la següent manera:

La setmana del 1 al 8 d'octubre, llegirem els 10 primers capítols (unes 70 pàgines).
La setmana del 9 al 16, llegirem els capítols 11, 12, 13 i 14 (unes 65 pàgines).
La setmana del 17 al 24, llegirem els capítols restants: 15, 16, 17, 18, 19 i 20 ( unes 60 pàgines).

La darrera setmana d'octubre podem aprofitar-la per acabar-lo de comentar.

Podeu seguir comentant, hi ha hagut un problema que ja està en vies de solució, encara que no veigueu els comentaris no s'han pas perdut


El dia 29 començem amb Pilar Prim de Narcís Oller


Narcís Oller (Valls, 1846 - Barcelona, 1930). Primer gran novel·lista català de la Renaixença, és considerat el creador de la novel·la catalana moderna.

Ocupa un lloc destacat en el marc global de la novel·la realista gràcies a obres com La papallona (1882), L'Escanyapobres (1884), Vilaniu (1885), La febre d'or (1890-1892), La bogeria (1899) o Pilar Prim (1906). De formació romàntica, es va anar decantant cap a l'opció estètica naturalista propera a Émile Zola. Va aconseguir, no obstant, un estil propi, que el mateix Zola en una carta-pròleg a la traducció francesa de La papallona va especificar.

Narcís Oller va incorporar temes i una visió del món inèdits en la literatura catalana vuitcentista.


Obra

Pilar Prim
Barcelona: Ilustració Catalana, 1906; 3ª ed. Barcelona: Selecta, 1947; 25ª ed. Selecta-Catalònia, 1997.

Novela de costus del nostre temps.
Pilar Prim és la novel.la més madura i més profundament psicològica de Narcís Oller. L'autor hi descriu la vida d'una vídua jove i atractiva que es veu acorralada pels interessos roïns de la seva família egoista, i per salvar-se del naufragi acut als braços d'un home més jove que ella, en un amor ple d'incerteses. Pilar Prim, com diu Manuel de Montoliu en el pròleg a les Obres Completes, -moralment més atrevida que les altres-, ens ofereix un acabat estudi psicològic d'una ànima femenina sotraguejada per un amor que és analitzat al llarg d'un procés paulatí, en etapes d'intensitat creixent, fins a l'obert esclat de la passió continguda. És, sense cap mena de dubte, una de les grans novel.les de la llengua catalana. 



La novel·la la dividirem en tres parts:
primera setmana: els 5 primers capítols
segona setmana:fins a l' 11 inclòs
tercera setmana acabem la novel·la